Relevant i disse tider?

af Morten Flindt Larsen, København K, 24/3 2020, 17:58 (1494 dage siden) @ Steff

God eftermiddag/aften min gode Herr. MFL:-)

DEN havde jeg slet ikke set og fået fat i, slet ikke sat = med at vognen var en syge salonvogn! Måske naivt tænkte jeg ikke "S" som Salon, men "S" som i Syg. Der kan man bare se, og heldigvis bliver man klogere og får mere at vide hele tiden, TAK!!

Bedste hilsener

Steff

Njamen, njamen dog, "S" som i Syg. Og det kommer fra en Gud, Konge og Fædrelands-mand som dig. Gælder det så også for S 1? :-P;-) :-P

Det er rigtigt nok, at S 9 blev omdannet til målevogn i 1941 og beholdt sit litra, men det er vist den eneste undtagelse. Og på ombygningstidspunktet var de øvrige salonvogn undtagen S 1 ikke længere salonvogne. Jeg har altid betragtet S 9's litra som lidt af en spøg fra Maskinafdelingens side af, men der er nu nok en fornuftig forklaring på, at vognen fik S-litra og ikke blev til "Specialvogn", måske at den - ligesom S 10 - skulle kunne indrangeres i ordinære persontog?

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak