DMJU messe og Corona-virus

af Erik V. Pedersen ⌂, 14/3 2020, 22:45 (1475 dage siden) @ Erik, V. Pedersen

Desværre kom jeg "lidt hurtigt" ud af ovenstående indlæg, men tiden løb fra mig, og jeg var "nervøs" for, at indlægget ville "falde for aldersgrænsen" (tidsbegrænsningen på 60 minutter). Jeg håbede at kunne klare resten ved en tilføjelse, men det lykkedes heller ikke at finde rette- / tilføje-funktionen.
Derfor kommer dagens stadium som en tilføjelse.

[image]
1:87-model af M/F "NÆSSUND". 14. marts 2020. ^---v
Septrene for broens rækværk er endnu kun "rå", men tildannes ved færdiggørelsen

[image]

Mon ikke, at det er mange/de fleste bekendt, at "min stil" fra "SIGNALPOSTEN"-tiden, har været bygning af modeller i / af alskens genbrugsdele eller kasserede materialer. ALT kan bruges (næsten). Færgen (færgerne) her er da heller ingen undtagelse.

Måske genkender man et stykke spånplade og appelsinkasse-krydsfinér som bund, blokbagside- og kageæske-karton som skibssider. H0-skinnerester som broens ben og et stykke dåseblik som underlæg for broens plankedæk. Smådelene langs skibssiderne er alskens kobber- og ståltråd (f. eks. telefonledning), raketpinde, træ-kafferørepinde, kuglepennepatroner, theposesnor og -papir. Malingen (Humbrol eller lign, teak-farvet træbeskyttelse) er dog købt -omend til tidligere modeller/villaen- så lidt "genbrug" er det da.

Værktøjet stammer også fra ældre tider (det jeg fik af mine forældre som fødseldagsgave engang omkring 1950 og/eller anskaffede ved min indmelding i DMJK omkring 1951/52. Eneste nyere anskaffeæse er en Proxxon mini-boremaskine. Guld værd ved sådant modelarbejde.

Nu kommer foråret (???) snart, og der bliver atter mulighed for at arbejde i udestuen -- bedre varme og masser af lys (forhåbentlig sollys).


Erik V.
www.evp.dk
http://evp.dk/index.php?page=nassund-overfarten-mors


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak