Ønskeseddel :-)

af Svend B J @, onsdag 05. februar, 2020, 09:58 (13 dage siden) @ Bent Larsen

positiv at læse om samarbejdet mellem fabrikanter, istedet for alle opfinder deres egen dybe tallerken, fordi de mener de kan gøre det bedre selv. Her tænker jeg også på Roco/HobbyTrade om DD vogne.

.
Vi hører igen og igen om dobbeltdækkervogne fra Roco, hvor der skulle være indgået en aftale med Hobbytrade.

Men på McKs hjemmeside kan man læse følgende:

McKinley ApS, som er den juridiske enhed bag McK, købte 14. september 2018 alle aktiverne fra F 2010 ApS under konkurs.
Det drejer sig primært om et meget stort antal støbeværktøjer og -forme, som oprindeligt var produceret af Hobby Trade ApS, men som efter forskellige overdragelser og konkurser, var blevet købt af F 2010 ApS tilbage i maj 2013.
F 2010 ApS blev begæret konkurs 23. marts 2018, og efterfølgende købte McKinley ApS aktiverne ud af konkursboet.
Med denne handel, ejer McKinley ApS i dag værktøjer og forme til stort set samtlige modeller fremstillet og solgt under handelsnavnene ”Hobby Trade” og ”F 2010”.
En meget stor del af disse værktøjer er enten modelmæssigt uaktuelle eller teknisk forældede, og bliver derfor skrottet.
Et mindre antal af værktøjerne vil blive brugt til OEM-produktion for et antal udenlandske producenter
Nogle ganske få værktøjer, er konstrueret stort set som vores egne værktøjer, og da modellerne samtidigt passer godt ind i produktprogrammet, bliver disse værktøjer opdateret, og herefter brugt til produktion i eget navn.
Det gælder i første omgang F-maskinen og dobbeltdækkervognene (B, Bk og ABs).
Vi har derfor i løbet af november ændret værktøjerne til F-maskinen på en række punkter, og inden Kinesisk Nytår har vi prøvestøbninger på de opdaterede F-maskiner.
I løbet af foråret 2019, er det herefter planen af producere fire numre i forskellige udgaver, med 150 eksemplarer af hvert nummer.
Værktøjerne til dobbeltdækkervognene kræver en mere omfattende opdatering, bl.a. skal der laves et helt nyt bogieværktøj, nye gavle med gummimanchetter, nye fronter, fjedrende puffere, ætsede trin, riste og viskere, ændret belysning m.m.
Hen over sommeren, er det herefter planen at producere et antal opdaterede vogne i flere forskellige udgaver, bl.a. den udgave der kører i dag, hvor vognene har EVN-numre, og styrevognene har fået numre på fronterne.

--
Svend
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen