Hobbytrades D-maskine

af Morten Flindt Larsen, København K, 11/10 2019, 17:21 (1630 dage siden) @ nb

Hej.
Efter i en del år at have trillet rundt med den fine model af D-maskinen, er jeg stadig en smule frustreret over, at trækkraften er så ringe - som mange tidligere har nævnt. Tillige er dekoderen indstillet til at tabe fart ved stigninger. Og er stigningen for kraftig går sagen i stå, faktisk kan den dårligt slæbe sig af sted som tom maskine. Da der nu er løbet en del vand i stranden siden maskinen kom på markedet, har en eller anden erfaren modelbanemand måske fundet ud af at forbedre trækkraften? - øge vægten, ændre dekoderindstillinger eller.... måske skal jeg bare lære at leve med, at tingene er, som de er? Men jeg vover alligevel at stille spørgsmålet.
Hilsner
Niels

Hejsa Niels,

Hvor mange procent er stigningen på?

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak