Heljans MaK

af Knarbjerg ⌂, Nordsjælland, 5/9 2019, 21:18 (1695 dage siden) @ Steff

"MEN din ovenstående bemærkning om "Mak-værk" synes jeg er forkert eller beror på en misforståelse af mit skrevne, da den IKKE hentyder til hverken forbilledet eller Heljans præstationer."

Hej Steffen
Min brug af udtrykket "MaK-værk", som du henviser til, er jo en del af den oprindelige tekst, skrevet før oprettelsen af denne tråd og derfor helt uden sammenhæng med dit tidligere indlæg her i tråden.

Din anvendelse af det samme udtryk er heller ikke taget med i det, jeg citerer fra dit indlæg her og, da jeg samtidig prøver at adskille de tilføjede bemærkninger fra den oprindelige tekst ved brug af en anden farve, håber og tror jeg ikke, der er nogen, som forbinder de to forskellige anvendelser af udtrykket med hinanden.

I øvrigt har jeg altid opfattet brugen af udtrykket "Mak-værk" i forbindelse med Mak lokomotiverne, som en form for kærlig leg med ord, og ikke nødvendigvis negativt ment.
Lige præcis i min anmeldelse af Heljans lokomotiv indrømmer jeg dog gerne at, det er udtrykkets mere negative side, jeg hentyder til men, jeg skriver jo også samtidig at, modellen netop ikke fortjener brugen af udtrykket i den negative form.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019
Pris 240 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak