Kun lys i venstre side i kørselretningen

af Lars Møller Jensen, 14/8 2019, 08:07 (1679 dage siden) @ Erling Pedersen

Hej Lars.

Jeg kan ikke i mine sikkerhedsreglementer finde denne pasus : med nedblænding ved togmøde og indkørsel på stationer til en af de nederste.

Samt denne : Hvid skive nede dagtid.

Hvorfra har du denne udlægning ?

Jeg kan ikke finde dem ?

Hvid plade bruges efter de sikkerhedreglementer jeg har kun for at vise efterfølgende tog er særtog !

Venlig hilsen Erling.

Hej Erling,

Angående nedblænding så bygger det på egne observationer i driften, det er jo heller ikke en sikkerhedsgrej at undgå at blænde den mødende lokomotivfører eller de rejsende, men et almindeligt hensyn ligesom i biltrafikken.
Du må nok læse det ældre SR lidt bedre for det med at vise at der fulgte et særtog gjorde man bag på toget, det var et underretningssignal og havde nummer 72 og 73. Det var togførerens ansvar at anbringe disse skiver, som var til for underretning af banepersonale og ledvogtere langs linjen om særtog.
På MY sad særtogsskiven forneden, dette var et kendingssignal og havde nummer 65.
I SIR af 1944 står det i originaludgaven (rundremisens) på siderne 118 og 130, efter reglementets sidenummerering.
Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak