Opbygning af modeljernbane til museumsbrug

af Erik V. Pedersen ⌂, 22/2 2016, 00:18 (2992 dage siden) @ Søeborg
redigeret af Erik V. Pedersen, 22/2 2016, 00:47

Hej "Søeborg".

Tak for tillægget til mit indlæg. Du kommer ind på nogle områder, som jeg ikke selv havde den aften, hvor det faktisk endte med at blive meget sent, inden jeg sendte indlægget (jeg kender ikke "uret", der er tilknyttet Forummet, men klokken var så mange, at jeg -for en sikkerheds skyld- tog en kopi af indlægget og genaktiverede "siden", inden jeg sendte indlægget. Efter gennemlæsning, var der endnu nogle punkter, jeg egentlig syntes, at jeg burde have haft med, --så der gik lige en time til. Jeg vidste, at jeg var sent ude, men tog ikke kopi. UPS. 1 time og 1 minut - redigeringstiden var slut, og klokken var ca. 02.30.
Jeg orkede derfor ikke en time til ! ! !

Nu har Du så skrevet dit indlæg, hvor Du rammer nogle af de områder jeg ikke havde med i første indlæg, men der er dog et par forhold, jeg (nu måske vi) sikkert godt kunne tænke os at nævne eller vide mere om:

Du nævner kurveforholdene, og jeg skrev den nat lidt om de nævnte banestrækninger, som man ønsker at belyse med udstillingen. Her havde jeg skrevet et ønske om lidt om lokale-størrelsen og dets form: Eet stort lokale eller flere små. Alle strækninger kørende som en omgang "sporspaghetti" i eet lokale eller hver strækning i hver sit lokale ??? Her skal man jo huske, at der ikke/næppe kan kan bygges punkt-til-punkt-baner, da der skal benyttes trækkende enheder, der forlanger omløb ved returkørsel -måske endda over drejeskiver. Der må formentlig derfor benyttes "ringbaner" så disse omløb undgås. Er det med i tankerne ???

Med hensyn til (op-)bygningen af anlægget, er man vel næsten nødt til at bygge dette som en modeljernbaneklub i museet. Et så stort projekt kan næppe klares af et par "løse" mænd/"medarbejdere", i de vel få timer, museet har åbent. Her må vel tænkes i retning af en modeljernbaneklub, der har nøgler til museet, -- også udenfor åbningstid ! ! ! Hvad siger stat, kommune, vagtselskaber og forsikringsselskaber til den slags. Klubben bør vel endda også have mulighed for at komme og køre lidt med anlægget - lidt skal de vel have for arbejdet ! ! !

Sluttelig -i denne omgang- hvor længe skal anlægget fungere ??? Med et så stort --måske gratis-- arbejde må der vel også tænkes på den enorme skuffelse det vil give, hvis man efter et par år, kommer og fortæller, at nu ønsker man en anden særudstilling ! ! !

Johhh, --der er nok at tænke på med et sådant anlæg !!!

Erik V.
www.evp.dk

[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak