S-tog

af Erik V. Pedersen ⌂, 10/4 2014, 09:46 (3670 dage siden) @ Tonny Andersen

[image]

Jeg købte dette 2. generations S-tog færdigbygget hos Felderbanen i Kolding, og jeg så et til salg på Togdillens stand på Hobbymessen i Valby for en måned siden. Prisen ligger på 2500-3000 kr.

De S-toge der kører i dag findes også som model. Der var et til salg i Felderbanen da jeg købte mit, men det blev vist hurtigt solgt. Jeg så det ikke næste gang jeg var der forbi.

1. generation findes da også i hobbyen. Det er som byggesæt, men man kan da betale andre for at bygge det for en, eller håbe på at købe et pænt brug.

--------------

Hej.

Når man ser dit foto, fristes jeg da til at skrive "TILLYKKE" med købet. Umiddelbart ser det da nydeligt ud, --køreegenskaber m.v. kan man jo af gode grunde ikke se her.

"1. generation findes da også i hobbyen. Det er som byggesæt, men man kan da betale andre for at bygge det for en, eller håbe på at købe et pænt brug."

Her kommer problemet så. Når nogle tilsyneladende ønsker -det må man vist erkende- specialproduktioner til masseproduktionspris, --så er der noget, der ikke hænger sammen.

Vi har tidligere set også færdigbyggede, malede og køreklare 1. generations S-tog til ca. kr. 3000,-/sæt, men som ikke kunne sælges til den pris ! ! !

Når der så ønskes snart alle generationers tog, og vel en dag også alle under-leveringer -køreklare- til helst ikke meget over kr. 500-800,-/sæt, ja så er det vel ikke underligt, at fabrikanterne står af eller snarere slet ikke stiger på ! ! !

Det er nok stadig kun et fåtal, der lige står og mangler et S-tog (man kunne sige: Desværre.)

Erik V. Pedersen
www.evp.dk.

[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak