Avatar

1. gen. S-tog. 1:87-byggesæt. + 1 foto

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 2/7 2013, 17:17 (3959 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej Erik

Hvis det her er en hjemmebygget strømaftager, så skal det lige siges, at den slet ikke ser "hjemmebygget" ud - den er med andre ord superflot.

Angående din anke om, at tegnere generelt har undladt at tegne materiellet set ovenfra, så deler jeg faktisk din "irritation".
Jeg bygger selv modeller fra scratch og ved derfor, hvor vigtigt det er, så derfor er der (så vidt jeg husker) på alle mine materieltegninger i "Lokomotivet" også inkluderet tegning af meteriellet set ovenfra, og - hvor de to "langsider" ikke er ens - så er materiellet også vist fra begge sider, og ditto hvad angår gavlene.

Skal tegningen kunne bruges til noget i forbindelse med modelbygning, så skal den også være komplet, så al den information, som man skal bruge, er med på tegningen.
For ellers skal man jo alligevel til st sjusse sig frem til, hvor f.eks. batterikasser, tanke, luftriste, vinduer, påskrifter, etc., sad på den modsatte side, på baggrund af måske halvgrumsede billeder eller DRM-skitser, m.v.

Jeg glæder mig til at se din flotte MM fiks&færdig - og hvor er det herligt at se den udvikling, der har været siden "træklodsens" tid.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak