1. gen. S-tog. 1:87-byggesæt, byggetegning / -beskrivelse.

af Erik V. Pedersen ⌂, 21/6 2013, 23:27 (3970 dage siden) @ Erik Olsen

Nej, jeg mente tilbehørs-ætseark til Scheuer-Modellers byggesæt hvis overdele var støbt af urethanplast. Jeg regner med at det var disse byggesæt EVP mente eftersom han nævnte Scheuers navn.

----------

Hej Erik O. og Steff. (må dette samtidig være svar til Steff. for dit tidligere indlæg).

Ja, -- det er et Scheuer/Tikøb-byggesæt. Som jeg skrev, --jeg har også ætse-delene og div. skitser for deres behandling og placering.

Tak til Steff for den viste arrangementstegning/hovedtegning, der er ankommet i fin form.

Nu er der jo bare det gamle mundheld: Når man rækker Fanden en lillefinger, --så tager han hele armen ! ! ! Som det da vist fremgår, er det især tagarrangementet på Mm-vognen, der er problemet, så hvis skrivebordsskuffen skulle rumme en Mm (gerne serien Mm 763-778, 3. lev.) så ville det jo være herligt.

Andetsteds har jeg indsat tre fotos af Jernbanemuseets motorvogn Mm 718. De giver da lidt overblik, meeeennnn til at bygge en strømaftager efter ???

Det blev også til nogle andre detail-fotos på museet, der måske kunne bringes på min "side": "Den danske model" i følgeskab med byggeriet.

----------

Det ville stadig være interessant at se nogle andre / andres resultater ! ! !

TAK til Jer begge,

Erik V. Pedersen
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982
Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak