1. gen. S-tog. 1:87-byggesæt, -tegning/-beskriv, TAK

af Erik V. Pedersen ⌂, 24/6 2013, 22:30 (3967 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Erik V. Pedersen, 24/6 2013, 22:36

Tak til Georg for endnu flere fine fotos med gode tagdetailler.

Erik V.
www.evp.dk


Hej Erik

Du har sikkert taget artiklen af Steffen Dresler i "Lokomotivet" nummer 37 (1/94) i nærmere øjesyn ?. På side 6 er der et billede af tagdetaljer på en 1. generations MM af 1. levering - og på side 5 har Steffen Dresler begået en nydelig tegning af en 1. generations MM af 2. levering (MM 543-562).

------------

Hej Carsten.

Her havde det været fint, hvis jeg kunne skrive "Ja", men det ville være forkert af mig. Man kan ikke have alt i hovedet - jeg havde ikke dette !!! men det har jeg nu.

Nydeligt foto af taget "fra den anden ende" end flere af de andre fotos. Der tegner sig efterhånden et billede af tagdetaillerne, omend de kan være monteret lidt indbyrdes forskelligt.

Nydelig tegning Steff - klare fine streger, der også gav løsningen på et andet problem.

Nu mangler vi /jeg bare, at der er een læser af Forum, der ligger inde med noget "rigtigt" tegningsværk, der viser en 3. lev. strømaftager i detailler.

Det kunne være spændende, om man kunne lave den rigtige strømaftager i en nogenlunde rigtig udformning.

---

Foreløbig er der kommet tagventiler på:

[image]
... og en ny og tyndere bundplade i samme ydre mål, selvom den virker meget stor.
Igen har vi / jeg problemet - ingen tegning af taget set oppefra.

[image]
Ventilen over førerrummet.
Bemærk i øvrigt, hvor godt det er et tage billeder af sine modeller under byggearbejdet: De fine vinduer -set med egne øjne- fremstår på billederne som havende nærmest "fuldskæg". De trænger tydeligvis til en kraftig efterbearbejdning.

Erik V. Pedersen
www.evp.dk
.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak