Farve på vinrød Mz

af Morten P, 15/7 2013, 22:23 (3947 dage siden)

Hej

Jeg skal have malet lidt vinrød Mz, så hvilken "brun" skal man bruge, tag? Og det beige?
Jeg tænker på farverne ved leveringen. Bruger humbeol

Mvh Morten

Farve på vinrød Mz

af Steff, 16/7 2013, 21:20 (3946 dage siden) @ Winther

Godaften

Som Bent skriver (viser ved link) er der nogle hjælpemidler (farver) du skal være mere eller mindre dus med, FØR end du maler. Går ud fra at du skal "pletmale" nogle områder.
Jeg ville egentligt have vedhæftet et farveskema fra Lokomotivet, men en affotografering/og eller scanning giver INGEN mening overhovedet. Derfor får du prosa og kan se på det link, der tidligere er angivet.
MEN jeg skal gøre opmærksomt på, at der er forskel på det trykte, det sete med øjet og med virkelighedens farve. Og farver er religion, men det er DIT syn der tæller!!!!

Til listen skal anvendes DSB nr. 83, Sandfarve 1929, der svare (NOGENLUNDE og NÆSTEN) til RAL 1001.
Vognkassen har DSB nr. 1 Vinrød 1929, der svarer (NOGENLUNDE og NÆSTEN) til RAL 3005.
Tagfarven er DSB nr. DSB nr. 8, Lysegrå 1929 svarende (NOGENLUNDE og NÆSTEN) til RAL 7032.
Herunder et fabriksbillede af en spritny 1401 ved leveringen og prøvekørsel. Her ses farverne sådan nogenlunde.

[image]
Foto: Frichs, arkiv Lokomotivet via RA.

Men husk på at FORSØGE dig frem med MANGE farveprøver på f.eks. plastik til sammenligning FØR du maler endeligt. Spray er en god ting, da man kan "udligne" kanter mv.

God fornøjelse

Farve på vinrød Mz

af Morten P, 18/7 2013, 11:57 (3944 dage siden) @ Steff

Hej

Jeg er ved at bygge en Mz i str N, så var lidt i tvivl om tag farven. Men kan se på billeder at de lyn hurtigt blev møg beskidte på taget og jalousier.
Nu vi er igang med farver, hvilken Ral er My 1126 blå malet med? Og Mx 1021 violette? Evt hvilke humbrol kan bruges?

Mvh Morten

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak