Hvad er det vær?

af Hans E Thygesen, 2/6 2013, 22:21 (3990 dage siden)

Hej forum

Vi (spejderne), har fået doneret 48 togvogne, 2 lokomotiver, en del skinner og bygninger.
Er der nogen af jer der ved hvad det kan være vær, er der andre steder jeg kan finde priser.
Hvilke informationer skal i bruge og hvor finder jeg dem? Hvad skal jeg kikke efter?
Og hvor kan jeg sælge dem?

Det sorte tog er der også en kulvogn til.
Det grønne tog har jeg sjusset mig frem til må være et,
"FLEISCHMANN BELGISK MY 202 016 H0" set på QXL til 380,- kr. (Hvis det er det!)
[image]

Jeg ved ikke hvilke vogne æskerne er til. Men jo ikke til lokomotiverne.
[image]

Der er fler bygninger end vist på billedet.
Jeg gætter på at der er ca. 100 stk. skinner
[image]

Oversigts billede over vognene.
[image]

Oversigts billede tætter på. 1.
[image]

Oversigts billede tætter på. 2.
[image]

På forhånd tak

Hvad er det vær?

af modeljernbane, 3/6 2013, 08:30 (3989 dage siden) @ Hans E Thygesen

Hej.
Mit bud vil være et sted mellem 1000 og 1500Kr. nok ikke de varer der er den største efterspørgesle efter. Det kunne jo være at der blandt læserne er en som vil købe.

Hvad er det vær?

af Josax1978, 5/6 2013, 19:24 (3987 dage siden) @ modeljernbane

Da det er LIMA og der ikke følger æsker med til modeltogene (vogne/lokomotiver), er det ikke meget værd. Mit bud ville være at sælge det enkeltvis på QXL eller ebay. Men vent til september/oktober, hvor modelbanefolket, atter vågner fra deres hig ;)

en startpris på 10 kr per vogn er nok det og 75 kr per lokomotiv. Husk at skrive det rigtige fabrikat og om der er original æske med. HUSK billeder. Heljan huse, der ikke er samlet vil jeg vurdere til en startpris på 35 kr. Husk det er alt sammen enkeltvis priser. Hvis det ikke bliver solgt, kan man altid prøve igen for 5 kr mindre!!

Hvad er det vær?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 5/6 2013, 20:39 (3987 dage siden) @ Josax1978

Da det er LIMA og der ikke følger æsker med til modeltogene (vogne/lokomotiver), er det ikke meget værd. Mit bud ville være at sælge det enkeltvis på QXL eller ebay. Men vent til september/oktober, hvor modelbanefolket, atter vågner fra deres hig ;)

en startpris på 10 kr per vogn er nok det og 75 kr per lokomotiv. Husk at skrive det rigtige fabrikat og om der er original æske med. HUSK billeder. Heljan huse, der ikke er samlet vil jeg vurdere til en startpris på 35 kr. Husk det er alt sammen enkeltvis priser. Hvis det ikke bliver solgt, kan man altid prøve igen for 5 kr mindre!!

Meget fin og rammende vurdering ;-)

De bedste priser vil nok opnås ved enkeltvis salg på Internetauktion. Der skal nok være nogen der kan bruge de enkelte ting.

Mvh
Claus

Hvad er det vær?

af jespertog, 6/6 2013, 16:10 (3986 dage siden) @ Claus E. Hansen

Om priserne er rigtige, skal jeg ikke gøre mig klog på, men Lima er det ikke, trods de to æsker.
Lokomotiverne er fra Fleischmann (BR 41 og belgisk MY), og det er langt de fleste vogne også. Jeg kan dog se et par 2-akslede danske personvogne fra det oprindelige østrigske firma Lilliput, der solgte en række vogne og et enkelt lokomotiv (lita T) i danske bemaling.

Hvad er det vær?

af jespertog, 6/6 2013, 16:14 (3986 dage siden) @ jespertog

Jeg har også opdaget et par Lilliput godsvogne (Trekroner Margarine og en hvis lukket godsvogn). De to lange Carlsberg vogne er nok Lima.

Hvad er det vær?

af Hans E Thygesen, 1/7 2013, 14:35 (3961 dage siden) @ Hans E Thygesen

Mange tak for alle svarene. Vi vil forsøge at sælge det samlet til ca. 1500kr.
Tak for hjælpen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak