Havnemiljø

af Ken Vøge @, Marstal, 14/3 2012, 18:50 (4435 dage siden)

Jeg er i gang med at få lidt mere liv i Søkilde havn.

Coasteren Annemarie af Hamborg (Scalescene's coaster) - ja den skulle egentlig have været dansk - men efter jeg har købt besætningen (Preisers Schifsbesatsung) som er meget tyske, så måtte skibet skifte hjemsted. Skibet skal laste en last korn fra det stedlige KFK anlæg.
Et udenlandsk fartøj skal jo indklareres efter ankomst dansk havn. Jeg kan jo ikke have at tolderen skal komme cyklende til skibet - han skal køre bil, men hvilken?
Vi er midt i 60'erne. Jeg har en ide om at toldvæsnet kørte i hvide Volvo 121 eller tilsvarende. (ligesom politiet). Er der nogen der kan bidrage med et input til valg af bil til tolderen.

mvh
Ken

Havnemiljø

af bygger01, 14/3 2012, 22:26 (4435 dage siden) @ Ken Vøge

Hva' med en cykel - havnen er vil ikke så stor

Havnemiljø

af cm, 15/3 2012, 12:56 (4434 dage siden) @ Ken Vøge

Hej Ken!
Herlig opgave du har påtaget dig, og jeg har forsøgt at google' lidt med ord som "Toldvæsenet" - "Statens Køretøjer" - "Tjenestevogne" mv. mv. og ikke kommet til noget brugbart resultat. Imidlertid vil jeg henvise til et link : TOLD OG SKAT MUSEUM
Jeg håber at de kan hjælpe dig videre... God fornøjelse!
mvh
Christian

--
[image]

Havnemiljø

af Ken Vøge @, Marstal, 15/3 2012, 14:05 (4434 dage siden) @ cm

Det havde jeg også, så det kan ende med en mail til toldmuseet.

Havnemiljø

af Ken Vøge @, Marstal, 12/4 2012, 19:47 (4406 dage siden) @ Ken Vøge

Jeg har nu fået et svar fra Told og skat's museum.
Toldvæsnet benyttede blå Peugeot 404 i 60'erne. Først i 70'erne fik de en lyseblå Volvo 121 og en Volvo 121 estate (stationcar) i København. Senere blev det almindeligt med Volvo 244 og 245 i grøn og hvid.

mvh
Ken

Havnemiljø

af cm, 12/4 2012, 22:03 (4406 dage siden) @ Ken Vøge

Hej Ken!
Var det denne type?
[image]
[image]

(kom de nærmere id på det med farven?

mvh
Chr

--
[image]

Havnemiljø

af Ken Vøge @, Marstal, 13/4 2012, 17:07 (4405 dage siden) @ cm

Ja typerne er korrekte, de benyttede både sedan og stationcar. Der var desværre ikke noget om det var standard farve eller special lakering.

mvh
ken

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak