Hobbymesse i Rødovre Hallen...!!!

af Morten Flindt Larsen, København K, 8/11 2016, 12:10 (2735 dage siden) @ Ola Ahlström

Någon ting är fel!

Ja, det har du ganske ret i, for de nødvendige delelementer i prissystemet er - så vidt jeg kan se - til stede. Så vidt jeg husker, har de været til stede lige siden åbningen af Øresundbroen.
Som udgangspunkt er Øresundstaksystemet et jernbanebillet-system, og buschauffører - hverken i Sverige eller i Danmark - skal kunne udstede jernbanebilletter i busserne. Det tager alt for lang tid og forsinker kørslen. Men chaufførerne bør dog være uddannet og have et basalt kendskab til systemet, så de kan henvise kunderne til en jernbanestation (eller en internetside), hvor kunderne kan købe/udprinte billetten.
Det er en ledelsesbeslutning i Skånetrafiken og Movia, hvis buschaufførerne generelt ikke kender til Øresundstakstsystemet, men når forholdene har været, som de åbenbart er, i mere end 15 år, så tror jeg, at ledelsen og de lokale politikere i regionen dybest set er ligeglade med kunderne; man har fået sig et takstsystem for øresundsrejser og har dermed opfyldt alle de store ord og valgtaler om "integreret kollektiv trafik i Øresundsregionen", men det må jo helst ikke koste for mange kroner at markedsføre og uddanne personalet i at bruge systemet. Det sidstnævnte har jeg indtryk af er helt op til hver enkelt buschauffør personligt, og så bliver det jo derefter.

Med integreret hilsen
M☺rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak