Test af ME1515 AC LYD med HT DD vogne på C skinner

af Lasse St, 9/6 2016, 16:33 (2885 dage siden) @ Johnni

Sååå fik jeg endelig min ME1515 (AC med lyd) på skinner. Så hermed lidt feedback til AC folkene.

Testet på C skinne anlæg med en Mobile Station 2 enhed:

Køreevne = fænomenal :-) Lokomotivet har AC hjul og kører fornemt over alle skiftespor m.v. på mit C skinne anlæg. Herunder også diverse S kurver helt ned til radius 2.

Motorlyd = Meget støjsvag

Slæbesko = Relativ lydsvag (Dog ikke lige så meget som Roco´s slæbesko, men nogenlunde samme lydniveau som Märklin)

Trækkraft = Både trækker og skubber en 4 vogns stamme Hobbytrade Dobbeltdækkervogne uden de mindste problemer. (Alle 4 x vogne med slæbesko). Motoren bliver ikke varm og vægten fra de ellers 4 tunge vogne virker ikke til at bekymre lokomotivet det mindste. Så hos mig er der ikke behov for at opgradere til aksler med hæfteringe. Træk på 4 aksler uden hæfteringe er helt fint efter min erfaring.

Lyddekoder = Jeg kan umiddelbart ikke sætte en finger på noget. Den lyder i mine ører fuldstændig som forbilledet.

Lys = Det røde slutlys aktiveres separat. Dvs når lokomotivet skubber en vognstamme med styrevogn, så aktiverer man blot det røde slutlys og deaktiverer det hvide frontlys, så det ikke lyser op i "rumpen" på den første vogn som skubbes.

Så "thumbs up" herfra til en meget vellykket model. Jeg glæder mig nu endnu mere til de rød/sorte varianter :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak