Da de røde IC-tog var på toppen i 80'erne

af Toftegaard, 24/1 2015, 18:17 (3390 dage siden) @ Georg Schmidt

Tusind tak, Georg

IC 171 var selvfølgelig toget, hvor alle skulle have pladsbillet, og ‘.. passagerer uden pladsbillet bedes benytte .. ‘ .. ‘.. som afgår fra modsatte side af perronen’. Kravet om pladsbillet stod vist nok også på informationstavlerne, men alligevel havde togføreren travlt med at vejlede dem, der ikke fangede det. Inde i toget var der også altid nogen, som travede toget igennem for at finde vognene til dem uden pladsbillet, og af og til nåede de ikke at komme til erkendelse, inden forløberen afgik, og så måtte de stå i gangen hele vejen til Korsør.

Det skulle være rigtig skægt at finde ud af oprangeringen af 1571. Bg og ABg var der nok i stammen, men Bn tillader jeg mig at tvivle på. Var der ikke den gang en nærmest religiøs opdeling af materiel til hhv. nær- og fjerntrafik således, at det aldrig blev blandet? Hvis jeg skulle gætte på noget ville det være 1-2 Bf eller tilsvarende et sted i stammen.

Har du oprangeringer af IC 171 fra andre perioder? Og kan det passe, at IC 171 ankom Herning 21:58?

Mvh Toftegaard


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak