Modeljernbane til elektroniknørd?

af cm, 15/10 2012, 11:43 (4213 dage siden) @ Bjarke Freund-Hansen
redigeret af cm, 15/10 2012, 11:49

Hej Bjarke - og velkommen til!
De spørgsmål du stiller, har du vel stillet det rigtige sted... og dog. Der er MANGE meninger om hvad du skal / kan gøre - og det vil fremgå af tidligere tråde her på forum - se f.eksHER.

Hvis du vil starte med et "Startsæt" - vil du opdage, at en del af det, der fulgte med "Startsættet" er overflødigt udstyr om bare et par år. Hvis du er rimeligt SIKKER på, at dette er en hobby for dig, så ville jeg følge det råd som Gert foreslår: -at besøge en MJ-klub. Og derefter "designe" dit eget "Startsæt" - med udstyr som du også ønsker at gøre brug af fremover. Jeg kan også anbefale bøger om modeljernbane - eksempelvis bogen MODELTOG af Rolf Sylvester-Hvid og Jes Buusmann ISBN No 9 78-78-11-169193. Og der er også andre udmærkede værker på markedet og i biblioteket.

Da du jo er "elektroniknørd" - er jeg sikker på at du vil kunne finde dig til rette i en klub - og som "ny" i hobby'en er du jo som skabt til den give-and-take-spirit - der bør herske i ethvert fritidsforetagende.

Selv er jeg begyndt her for et par år siden - uden nogen baggrund i MJ i øvrigt - har fundet venner - både som jeg skriver med - og enkelte som jeg mødes med. Snus lidt rundt på de gamle tråde her på dette forum - der er mange sjove debatter og mange fine guldkorn og links at hente - god fornøjelse! :-)

mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak