MTB drev

af Skott, 9/4 2023, 09:43 (386 dage siden) @ ptmadsen

Hej Peter

For god ordens skyld når du ønsker hjælp, bedes du venligst give så fyldestgørende oplysninger vedrørende din opkobling som muligt så jeg ikke skal trække alle oplysninger ud af dig.
Du forsyner dine drev med 12V, ??? Hvad er det for nogle Volt, AC eller DC. Og hvilken spændings forsyning.

Det følte jeg nu også, jeg gjorde? Jeg skrev, jeg anvender en ren 12V DC. Jeg har altså en separat 12V spændingsforsyning til tilbehør. Den kan levere 100W, så der skulle være strøm nok ;-)

Som tidligere foreslået, har du prøvet at løfte op i stikket eller eventuelt at montere et mellemlæg imellem hus og kontakt række så knaster på kamaksel kommer tættere på kontakter???.

Det er jeg desværre ikke nået til at prøve af, da jeg arbejdsmæssigt har et akut projekt, jeg lige skal være færdig med :-|

Jeg vil foreslå dig at checke / afprøve hver enkelt af dine drev på bordet inden du monterer dem, så du ved at de virker efter hensigten inden montage. Hvis drevene virker efter hensigten enkeltvis på bordet bør du jo nok checke opkoblingen på din omskifter. Måske bruge en 2polet omskifter.

Alle drev er prøvet af inden montage og er afprøvet, under monteringen, da de skulle justeres, så jeg ved, de alle fungerer individuelt. Men kobler jeg dem, sker problemet, som jeg omtalte desværre.
Det er selvfølgelig gjort sådan for at begrænse antallet af omskiftere i sportavlen og mindske antallet af ledninger, der skal trækkes. Jeg har tidligere anvendt servodrev, men blev træt af at skulle justere dem. Så jeg ville prøve disse drev i stedet.

--
Med venlig hilsen

Skott


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak