MTB drev

af Skott, 11/1 2021, 23:10 (1194 dage siden) @ Hans Peter Balle

Hej

MTB drevene har fungeret problemfrit hos mig og jeg har også købt mine hos Elriwa.

Det lydet da måske som stedet, man bør handle drev så?


Jeg benytter Peco Code 75 Electrofrog skiftespor og jeg skifter til den korteste vandring på 3 mm der lige netop er nok. Ændringen er ganske let men det skal gøres inden monteringen. Jeg benytter den kraftigere tråd der følger med. Da min underbygning er 15 mm krydsfiner plus 5 mm kork har jeg indtil videre ikke gidet at afkorte tråden nedenunder. Muligheden for den nemme finjustering er meget rar og nok også nødvendig for de fleste med mindre der arbejdes ekstremt nøjagtigt

Jeg anvender samme type sporskifter som dig med 12 mm krydsfiner og 5mm sporunderlag imellem.

Om du vælger MP5 eller MP6 afhænger af forholdene. Jeg benytter MP5. Ved elektronisk styring benytter jeg Rocos 10836 hvor jeg programerer output til konstant spænding fremfor impuls. Ved manuel styring er det blot en vippeomskifter der så viser den aktuelle position uden LED. Indtil videre benytter jeg en 12 V DC strømforsyning. Det fungerer fint men jeg tror at jeg snart skal have fat i en strømforsyning med lidt flere Amp (den nuværende giver kun 1,5 A og bruges også til andre ting).

Jeg har monteret 2stk MP1 - bare for at teste. De er monteret ved en transversal, men da det ene skifte er et kurvet, måtte jeg her forøge vandringen. Jeg har ved disse 2 valgt den tynde pianotråd, da de gerne skal styres simultant.

Jeg vil bestemt anbefale dig at benytte en separat strømforsyning. Ikke fordi strømtrækket er stort fra drevene. Det er jo maks et par, der kører af gangen, men af fejlsøgningshensyn. Derudover er det altid godt med for-sikringer. Hellere lade sikringen brænde end elektronikken bag ;-)

--
Med venlig hilsen

Skott


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie
Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak