Billede af Nyboder Hobby (Facade)

af Steff, 23/1 2023, 19:42 (431 dage siden) @ ventrikel

Hej ventrikel

Jeps, det er lige nøjagtigt facaden. Gule skilte, oprindeligt glas, indenfor mekka for modeljernbane.

"Lad mig se gruppe 35, det er 15 kr." Næsten alle smådele og tilbehør pakket sirligt i små poser med en - vistnok selvklæbende gul? mærkat - med et kuglepen skrevet nummer, der fortalte bl.a. prisgruppen (prisen).

Husk på, at Nyboders storhedstid var den periode, hvor man godt nok kunne købe Märklin og lidt Fleischmann og Rivarosse, men at nok de fleste kom med selvbyg for øje i spor H0 og 0. Af "halvfabrikata" senere Longs litra MO og Bodans litra S.

Andre steder hvor man kunne købe dele var "Roms", der hvor "Vivaldi" idag ligger på hjørnet af Axeltorv over for Tivolis hovedindgang. Og så selvfølgelig "Thorngreen" på Strøget i 3 etager!!

Jeg har helt sikkert glemt flere, men ovennævnte var, hvad jeg lige kunne komme på! For he..... hvor jeg dog savner disse forretninger med deres righoldige varesortiment for MJ i ALLE størrelser.

Og så synes jeg det er en rigtig god ide med at lave en "gadefacade" på Skjoldenæsholm. Sporvognene kørte jo "på gaden" med forretninger og ikke langs grå facader.

Med venlig hilsen

Steff


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak