Tegning af MZ I boggieside

af MMP, 13/2 2022, 16:10 (803 dage siden) @ El Capitan

Hispatren boggier passer bedst med MZ III og MZ IV.
Jeg har valgt at leve med den forskel på 5 (8 da 3 mangler det sidste) af de MZ jeg har.

Jeg har bygget følgende Mz og nævnt nogle af forskellene.

1402 Vinrød, ca 1980, firkant puffer, nye håndbøjler, lyddæmper, ej slutlys (mangler færdiggørelse)
1405 Vinrød, fra levering, runde puffer, banerømmer, gamle håndbøjler, ej lyddæmper.
1407 rød/sort, ca midt 1980érne uafblændet sideruder, nye håndbøjler, røde slutlys, lyddæmper, sneplov.
1410 rød/sort, ca midt 1990érne, firkant puffer, afblændede siderudder, nye håndbøjler, lyddæmper, slutlys, sneplov med gult stiblet. (mangler færdiggørelse)
1412 Vinrød, ca 1980, firkant puffer, banerømmer, gamle håndbøjler, ej lyddæmper.
1413 rød/sort, ca midt 1980érne uafblændet sideruder, nye håndbøjler, røde slutlys, lyddæmper, sneplov.
1421 rød/sort, ca. 1980 uafblændet sideruder, få håndbøjler, lyddæmper, ej slutlys og sneplov ( mangler færdiggørelse)
1424 Vinrød, ca 1950, firkant puffer, uafblændede sideruder, slutlys, nye håndbøjler, lyddæmper, sneplov.
1436 rød/sort, ca. midt 1990érne afblændede sideruder, nye håndbøjler, røde slutlys, gul nederst på sneploven
1445 rød/sort, ca. 1980, uafblændet, nye håndbøjler, sneplov, røde slutlys.
1448 rød/sort, ca. midt 1990érne (på Benny Søhaves overdel) med en bunke af håndbøjler, slutlys, gul nederst på sneploven
1461 rød/sort, ca. midt 1990érne (på Benny Søhaves overdel) med en bunke af håndbøjler, slutlys, gul nederst på sneploven

Mvh Morten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat
Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak