600mm Decauville lokomotiv

af BenjaminA, 5/2 2022, 00:28 (783 dage siden) @ Claus Nielsen

Hej Claus

Mange tak for dit gode og som altid indsigtsfulde svar!

Det er spændende med indsigten i de beregninger, entreprenører og erhvervsfolk har gjort sig for at finde ud af hvad der bedst passede til deres transportbehov. Jeg troede egenligt at 600 mm smalspor havde været mere almindeligt i Danmark til industribaner, men det har åbenbart givet mere mening med de lidt større sporvidder. Mon Decauville-spor (600mm) mon har været mere almindeligt ved fx de store anlægsarbejder omkring København tidligt i det 20. århundrede?

[image]

I mellemtiden tror jeg at jeg begynder med dette lille-bitte startsæt. Det lille motorlokomotiv kunne nok køre i 1930'erne, og så er jeg i gang. Efter sigende skulle de små modeller køre rigtigt godt på grund af magneterne i sporet - det glæder jeg mig til at lege med :-)

Mange hilsner
Benjamin


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak