Fyr og båker v færgelejer

af Gerhard V., 31/8 2021, 11:33 (971 dage siden) @ erik v., pedersen

Hej Erik og Skott,

jeg har studeret flere billeder og bogen om Sallingbanen; nu tænker jeg, at der var faktiskt en slags båke på havnen i Glyngøre tilbage i 50'erne eller 60'erne. Den var tilsyneladende en hvid eller lys kvadrat, stående på spidsen. Båken stod på kajen hvor reservefærgen plejede at ligge hvis den ikke var i brug. Båken kan ses på Georgs sidste billede lige ovenfor færgevognen. Den er den nederste båke. Den hoje båke står i sporområdet. På den her fotoen kan det ses ganske godt og man ser også den mørke prik på båken som jeg tyder at det er en lags lys eller fyr som sitter på båken:
http://kb-images.kb.dk/online_master_arkiv_6/non-archival/Maps/FYNLUFTFOTO/Danmark/H-se...

Med venlig hilsen

Gerhard.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel
Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak