DSB åbne godsvogne

af BenjaminA, 21/6 2021, 17:23 (1037 dage siden)

Kære alle

Mens jeg grubler over hvordan jeg får skabt en god model af det lille damprangerlokomotiv litra M, bygger jeg et byggesæt af en PC-vogn med bremsehus som den så ud i 1940'erne, i skala 1.

[image]

I den forbindelse vil jeg spørge hvordan DSBs åbne godsvogne egentlig så ud indvendigt på dette tidspunkt? Var de malet med samme brune farve som vognen eller en anden farve? Og farven må vel have været meget slidt med de variende laster?

Noget helt andet: Bremseren i det lille bremsehus - havde han mon en lyskilde for ikke at falde i søvn ved kørsel i mørke? Måske en olielampe hængt op i loftet eller lignende?

Der er nemlig god plads til både figur og en evt. lyskilde i vognen, så det kunne være en sjov detalje at få med.

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Benjamin


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak