Dampvarmerør MY?

af Jan Bøgedal Slundt @, onsdag 16. september, 2020, 18:15 (13 dage siden) @ K 564

Hej...
Det er korrekt at MZ IV & ME IKKE havde dampvarme, men et gennemgående dampvarme rør & dampvarmekobling hvis de kørte i forspand med en MX, MY eller MZ serie I, II eller III med dampvarme. MY 1154, 1156, 1157, 1158 & 1159 fik elvarme, og fik dermed afmonteret dampvarmen, men beholdte det gennemgående dampvarmerør og dampvarmekobling. Ingen MX fik elvarme. Efterhånden som MX & MY blev fritaget for persontog og kun kørte godstog, fik de afmonteret deres dampvarme. Der var en del MX som kørte længere tid med dampvarme, da der var brug for dampopvarmede tog på strækningen Ballerup - Frederikssund, før S-toget kom til :-)
mvh.
Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Internationale tog via Jylland
Internationale tog via Jylland
Pris 242,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen