Søger interesserede til kommende H0 klub i Slagelse.

af D 826, 28/1 2020, 23:30 (1543 dage siden) @ Krabsen

Okay jeg overgiver mig.. Det med en CVR registrering, fik jeg at vide i Køge klubben at Kommunen ville kræve hvis de skulle hjælpe med tilskud og den slags.

Så jeg gemmer de link som der er lagt op herinde i tråden, så må jeg se hvornår det skal sættes igang. Men vedr. det med bankkonton har jeg ikke hørt. Det må vel være hvis det er en forenings konto?? - Jeg har imidlertid forhørt mig i min egen bank, Jyske Bank om forenings konto. Men det er så dyrt at det næppe vil blive aktuelt hvis den nye klub skal have en chance for at blive stiftet senere. Prisen i Jyske Bank for en foreningskonto er nemlig 5.000,-. I dag er der tilsyneladende meget konkrete regler der skal følges iht. Persondatalovgivningen for at oprette en forenings konto. Det kræver en hel del dokumentation, vedtægter, referat, beslutning om bestyrelse, legitimation fra alle bestyrelsesmedlemmer.

Og netbank med konkrete fuldmagter koster 550 kroner i kvartalet. Så en hurtig hovedregning bare for at få en forenings konto i banken beløber sig alene det første år op i godt 7000 kroner. Det vil en ny forening jo slet ikke kunne klare økonomisk med mindre man er mange nye fra begyndelsen af. Jeg har dog fået oplyst at det godt kan lade sig gøre at oprette en helt almindelig kunde konto og angive et specifikt kundeindehaver navn. Det er nu ved at blive undersøgt via min flinke bankrådgiver i Jyske Bank hos kortproducenten.

Jeg har pt. aftaler med 2 som jeg skal mødes med mandag kl. 19.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969
Pris 170 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak