PIKO - 70 år

af Gert, 22/6 2019, 21:47 (1767 dage siden) @ Steff

I forbindelse med PIKOs 50 års dag i 1999, blev der udgivet en bog om PIKOs historie "Das PIKO-Buch" med undertitlen "50 Jahre PIKO Modellbahnen".
Jeg finder bogen meget spændende at læse, fordi den fortæller en masse om udviklingen af modeltog i DDR, men også om de forhold, der blev produceret under.
Messing til hjul måtte kun anvendes til modeller til eksport, og al udenlandsk valuta indtjent ved eksport blev indbetalt til et kontor i Berlin, der så returnerede øst-mark til PIKO.
De blev faktisk valgt til østblokkens modelbaneleverandør på et tidspunkt. DR havde også et stort undervisningsanlæg fra PIKO.

Jeg kan kun anbefale bogen. For mange vil det dog være en ulempe, at den kun forefindes på tysk. Måske kan den lånes på biblioteket. Mit eget eksemplar står på hylden.

Gert


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak