Hios-v ACME

af Morten Flindt, 11/3 2019, 08:11 (1866 dage siden) @ Svend B J

ACME udgav i sin tid sæt 45 092 hvoraf den ene vogn bar reklamer med Tuborgmanden. Vognen har nummer 230 7 019-3, hvilket er korrekt, da det var denne vogn der fik dette udseende i forbindelse med en udstilling i Tyskland.
I et uofficielt sæt sammensat af en forhandler har jeg en Hios-v også med Tuborgmanden, men med det ukorrekte vognnummer 230 7 024-3. Er der nogen der kender til historien bag dette " fejltryk " - er den udgivet som solovogn senere eller ?

.
Det er ikke et fejltryk men decaler som (formentlig af forhandleren) er påsat vognen senere. Jeg hoppede selv i, da jeg købte den af forhandleren fra Hanstholm. Man bliver klog af skade .......

Altså endnu en "fantasimodel", men her nok lidt alvorligere. Hvis modellen er solgt som ny og som en ACME-produktion, så er tale om mærkevareforfalskning, hvilket forhandleren givetvis har været klar over, siden han ikke har gjort opmærksom på det ved salget. Den slags bør egentlig politianmeldes af ACME, straks de opdager det. Men det er der jo desværre nok ikke udsigt til vil ske. Men nu ved man da, hvem man ikke skal handle hos.

Vh
Morten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak