MCK vs Heljan MX

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 12/12 2018, 21:54 (1954 dage siden) @ Knarbjerg
redigeret af Claus E. Hansen, 12/12 2018, 22:45

Så har jeg lige haft en AC-udgave i hånden af MCK´s MX 1044 (udgaven uden lyd). Det er virkeligt godt og robust kram, og kan vel til en vis grad her sammenlignes med Märklins/Trix´s nye MY.

Det går fint med at komme igennem slanke K-sporskifter og R4 kurver (og får også et anlæg efter det, da jeg bl.a. også vil kunne køre med Heljans damp). Andre sporskifter og kurver i AC, ved jeg ikke noget om.

Trækkraften må være enorm pga. vægten. En maskine der kort og godt trækker alt hvad man hænger efter den. Og som det også har været nævnt, så er der rigtig mange fine detaljer med.

I al respekt for Heljans MX, så er den ikke helt så solid og robust (og ikke noget forkert om det overhovedet, har masser af Heljan). Den kan så sikkert til gengæld klare skarpere kurver og sporskifter i AC?

Skal jeg så vælge en MX af de to, så bliver det MCK´s. Og mht. MY, så vil jeg også vælge Märklins/Trix´s nye udgave.

Mvh
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak