En S-(køn) maskine, et foto

af D 839 @, Silkeborg, 30/7 2011, 16:23 (5024 dage siden)

Jeg vil da gerne gøre lidt reklame for Hobbytrades S-maskine, nu hvor AC-eksemplarerne er kommet ud.

På trods af de skriverier, debat mm. der bl.a. har været om hvorfor det skulle tage så lang tid, så synes jeg bestemt ikke man skal holde sig tilbage. For det er et rigtig flot resultat der er kommet ud af det, og er hele ventetiden værd.

Hvis man interesserer sig blot for en lille smule damp i model, så skal man da også have den :-)

"Jamen jeg kører kun med jysk forbillede" er der sikkert nogen der vil sige her, men jeg tror som sammenligning ikke, at jeg siger noget forkert i at rigtigt mange sjællændere da har en N-maskine i bestanden også. Man ser det i hvert fald på diverse sjællandske klubanlæg :-)

Valgte S 740, der som bekendt findes i stald hos Nordsjællands Veterantog i dag.

Foto er taget på min opstilling, anlægget er under opbygning, derfor virker det noget rodet. Og der skal i øvrigt ikke være dekoration her på den nedre del.

Som det kan ses kører jeg på K-skinner. Bruger udelukkende de slanke K-skifter og mindste kurveradius er radius 4 (det giver godt 1,1 m i diameter). Det fungerer rigtig godt, også med diverse Heljan-trækkraft.

S-maskinen kører og trækker godt. Den kommer snildt op af min lagte helix der har 2,2 % i stigning, med 13-14 godsvogne.

Som ved anden trækkraft, gælder det også her at renlighed på sporet er et must. Men det burde ikke være noget problem, hvis man kører med en fast rensevogn i stammen, eller fx bruger de rensepuder man kan få fra Roco/Noch.

Mvh
Claus

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak