CLE fra hobbytrade + helt fre grunden + stafferingsværktøj

af Jan-Eddie Mathiasen @, Odense, 3/11 2011, 18:26 (4558 dage siden) @ UTJ

Vi vil gerne se dit stafferingsværktøj.

Det er en meget gammel Rotringpen til ætsende tusch. Den kan desværre ikke fås mere. Det er en 0,25 mm pen og jeg ville rigtig gerne have haft en 0,18 mm. Jeg laver ikke stafferinger omkring vinduerne, for den streg jag kan tegne er ALT for kraftig til vinduerne. Det går lig til vognkassen.
[image]

Men det undrer mig egentlig at du ikke bygger noget helt uden for nummer - altså helt fra bunden. Det giver i den grad selvtilfredshed or ro i sjælen.

Kan det her gøre det?[image]
Scandias privatbanepersonvogn. - Så er der vel en chance for at den kommer industrifremstillet når jeg bliver færdig med den.
Jeg må tilstå at jeg har brugt pinollejer fra Romford, RP25hjul fra Roco og puffere fra Weinert, men det er da næsten helt fra bunden. Projektet har stået stille meget længe, for jeg har opgivet at lave de helt rigtige låger efter snart 50 prøver i plast. Endelig er undervognen nok for skrøbelig, så jeg begynder forfra med en ny undervogn - på et tidspunkt.
Taget er ovnpresset i Evergreen plastplade.

Ikke helt fra bunden:(Og luk lige øjnene for vognnummeret - jeg ved godt det skulle have været 4214):[image]
Bygget på en Roco-undervogn der er forlænget lidt. Det betød at jeg måtte sætte nye kortkoblingkinematikker på. Men den kører rigtig fint. Den blev bygget før jeg fandt på at bruge Rotringpennen til stafferinger. Jeg bygger til årgang 1952-54, så CUK-vogen er ombygget med tjenestekupe så den kan benyttes som togførervogn.

Det lyder meget spændende med flere tagryttervogne - glæder mig :-) !

Med hensyn til DA, så kender jeg kun fanden selv - og det har i hvert fald ikke hjulpet.

Med de venligste hilsener
Jan-Eddie


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak