CLE fra hobbytrade + foto af AC i model

af UTJ, 2/11 2011, 21:24 (4558 dage siden) @ Jan-Eddie Mathiasen

Først byggede jeg en Heljan CC om til en CB. Kort efter kom den i model.
Så byggede jeg en AV om til AC - og nu kommer den i model - det er da mageløst!

[image]

Desværre gik det galt for mig under den afsluttende lakering - jeg lagde et for tykt lag på - og det kan ses når lyset falder fra en bestemt vinkel - som det ses på billedet. Jeg opgav at tage malingen af, for så skulle jeg jo også lave nye staferinger, og det trækker tænder ud. Men det var en sjov øvelse at bygge og forsyne den med indretning.
Måske skulle jeg bygge en DA - for så kommer den omgående i model ;), og den savner jeg rigtig meget.

Du kan jo bygge en AX ud af en CB - den er langt nede på listen over emner. AC'en kommer Heljan med i småportioner. Først en bogie til CC'en, så et tag til AV'en, der er en modificeret udgave af CC-taget og endelig et CB-tag som heldigvis også kan bruges til en AC, model 1937. DA-vognen skal jeg nok fremme mest muligt. Vi vil gerne se dit stafferingsværktøj.

Lige nu befinder jeg mig mest i tagryttervognenes verden og drømmer om en AF eller CP med lyskasse. Men det skal ikke afholde os fra at se på DA, som jeg har det hele klar til ;-) Men hvis du kender en vis person med hang til Odder og som er fadder til HHJ M 1 i model kan du jo påvirke. Det plejer at have en meget stor effekt.

Men det undrer mig egentlig at du ikke bygger noget helt uden for nummer - altså helt fra bunden. Det giver i den grad selvtilfredshed or ro i sjælen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak