Bg-vogne, direkte vogne Varde-Hamburg-Altona-Varde 1971

af Lars Møller Jensen, 6/3 2017, 09:52 (2611 dage siden) @ Hans Peter Balle

Hej

Jeg forstår ikke helt betragtningen om at undgå "det tilbagevendende bøvl" med at benytte ikke-RIC mærkede vogne i faste løb. I de løbsplaner fra sommeren 1971 som Georg viste i et tidligere indlæg står der i fodnoterne "ikke RIC-mrk." med henvisning til både danske og tyske vogne. Det må vel betyde, at der var en forventning om at de benyttede vogne ikke var RIC mærkede. Derimod ser det ikke ud til at der har været danske vogne i fast løb syd for Niebull.

Som jeg ser det, er det bestemt muligt, at der har kørt tog som f.eks. Mo - Bg - ABnz på strækningen Esbjerg - Niebull. Hvorvidt den danske vogn faktisk var en Bg ved jeg ikke. Andre muligheder er vel Cl, B, Bgh m.v.

venlig hilsen
Hans Peter

Hej her et foto fra Esbjerg juli 1972 med Hamburg-Altona stammen. Det er taget ved 17-tiden så vidt huskes.

[image]

Nok ikke så meget RIC her.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak