Kandidater til Årets Model 2015

af h087 ⌂, bagsværd, 22/11 2015, 21:49 (3079 dage siden) @ me1526
redigeret af h087, 22/11 2015, 22:33

:-)


På disse sider kan du finde kandidater til ”Årets Model 2015” i de forskellige kategorier. Kandidatlisterne er dog kun ment som en inspiration for klubberne i indstillingsfasen.

altså er det en indstilningsliste, såvidt jeg har forstået, som er tilmeldt fra DMJUs side, evt producenter og andre - men vist endnu ikke fra klubberne

forstået på den måde - en liste hvad der tilgået det danske marked af mere eller mindre korrekte modeller - og derefter skal klubberne indstille hvilke modeller der skal indstilles til afstemningen

så forståelsen/fortolkningen kan være svær og mange troede så ( incl mig selv ) at det var DMJUs bestyrelse der udvalgte listen, men det er det altså ikke, men hvad der er udkommet, enten ved at man ser det selv eller producenterne og indsender det til DMJU - og så er man nødt til at tage alt med, for uanset hvad DMJUs bestyrrelse mener om de enkelte modeller - så vil den ene eller anden halvdel falde over dem - så listen burde hedde, liste over over ( mere eller mindre korrekt ) dansk modeltog udkommet på det danske marked eller noget i den retning

( mere eller mindre korrekt ) tror jeg så ikke vil komme med - selvom det er sandt - nogle - ingen nævnt eller glemt - har det jo lidt svært ved at se at det er ommalet ting der er langt fra forbillede - og tager det nærmest som en fornærmelse - hvis man påpeger det !

idet der også står :

Modellen skal være en så nøjagtig kopi som opnåeligt af trækkraft, der har kørt i Danmark med en dansk litrering. (f.eks. en model af en N-maskine i dansk udgave kan deltage).

man kan så udskifte trækkraft med vogne, modeller eller hvad det nu skal være der passer til katagorien

og så bliver det spændene at se om klubberne og deres medlemmer har læst og forstået INDSTILNINGSKRITERIERNE - desværre har jeg mine tvivl - men lad os nu se

så jeg tror at vi måske ser et nyt navn på listen ude i fremtiden ?

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak