Kandidater til Årets Model 2015

af h087 ⌂, bagsværd, 20/11 2015, 20:09 (3082 dage siden) @ h087
redigeret af h087, 20/11 2015, 20:17

:-)

en rettelse - vågnede lidt mere op da jeg så Georgs foto

På DMJUs side står der :

På disse sider kan du finde kandidater til ”Årets Model 2015” i de forskellige kategorier. Kandidatlisterne er dog kun ment som en inspiration for klubberne i indstillingsfasen.

altså er det en indstilningsliste, såvidt jeg har forstået, som er tilmeldt fra DMJUs side, evt producenter og andre - men vist endnu ikke fra klubberne

men.

DR C4i-30/DB/B4y-30 Märklinsættet der er ommalet og litreret som DSB CL kan absolut ikke være på en sådan liste, da de hverken er fugl eller fisk, hø eller hakkelse - de opfylder simpelthen ikke forudsætninger i betingelserne for at komme i betragtning - nemlig kort beskrevet - at være modeller af forbilledet

de ville jo heller ikke opfylde betingelser på en liste som tyske vogne på en tysk afstemning - idet de jo er ommalet til Danske - men som Märklin også har udgivet som netop det de er DR C4i-30 og DB B4y-30 og vist også som UIC Bye 655 ?? - - og der opfylder de betingelserne og ville nok score - da det er udmærkede og flotte vogne - men som tyske

måske skulle DMJU opdele vogne i 2 katagorier 1 som Danske vogne, måske endda 2 : DSB og Privatbane og 1 i udenlandske vogne der har eller kører i DK


som der står i DMJU indstilningsbetingelser

MODELLEN/TRÆKKRAFT/VOGNEN SKAL VÆRE EN SÅ NØJAGTIG KOPI SOM OPNÅELIGT EFTER FORBILLEDET


til gengæld når nu vi er ved Märklin - så kan de 2 Albanivogne fra Ølvognssættet sagtens/absolut være med - men ikke de 3 andre vogne i sættet - de 2 Albanivogne er nemlig tro mod forbilledet.

og jeg ville da hvis jeg var producent blive meget skuffet hvis jeg har lagt tid, kræfter og penge i at lave en model der er tro mod forbilledet og så se at et stykke materiel der bare er en ommalet ting rende med prisen for så er prisen/beviset intet værd - Året model er vel at betragte som hæderbetegnelse - altså et bevis på at man laver modeller og ikke ommalede ting - for hvis det er sådan at ommalede ting kan få prisen - så er der jo ingen grund til at fremstille så vidt mulig korrekt materiel - eller nogen grund til at deltage i farcen. - det kan så måske hænges op/bruges et bestemt sted - hvis det ikke er for groft papir Dodgy

lidt hårde ord måske - men sådan ser jeg på det - og skeller vi til andre lande - så var det jo netop det at de forskellige landes blade mm nemlig vægter - og derfor vi får flere og flere korrekte og bedre modeller.

så skal der skydes - så er det på opstillingskomiteen ved DMJU ( hvis en sådan findes) der er målet !!

kort sagt, men bestemt - vide noget om forbilledet - og afvise forslag - der ikke opfylder betingelsen - at modellen/trækkraften/vognen og andet tilbehør skal være en så nøjagtig kopi som muligt efter forbilledet

mvh
henning h087

PS grunden er at jeg forvekslede den med de af Märklin tidligere udsendte vogne DR C4ü-28/DB B4ü-28 der blev ommalet og litreret som DSB CA og gud hjælpe mig også som DSB CAR - men der er den jo også gal uanset om de er C4i-30 til DSB CL eller C4ü-28 = DSB CA/CAR

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak