Heljan E991 DCC og køreegenskaber/'anmeldelse'

af Lennart H, 30/4 2015, 22:55 (3283 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hvis et par 3-skinne kørere har samme positive meldinger om HELJAN's E-maskiner skal jeg helt sikkert have én...

mvh
Chr

Jeg har Guldmodellen med Faulhabermotor i AC købt hos Kystbanen i sin tid. Den kører rigtigt fint på det lagte af min bane. Der er udelukkende tale om slanke K-sporskifter og radius 4 som mindste radius. Den har en fortræffelig trækkraft, også af stigninger, og det er et rigtigt flot lokomotiv.

Glem det med de skarpeste kurver, den kræver mindst 42 cm i radius (dette fremgår også af æsken). Dette udelukker også de små sporskifter og kurvesporskifterne.

Mvh
Claus

Jeg står og skal vælge mellem en Hobbytrade S maskine eller en E maskine fra Heljan ( 3 skinne ) S maskinen er jo billigst, men det er E maskinen jeg brænder mest for, hvis den vel at mærke kan køre på min bane! Jeg har almindelige sporskifter, og mindste radius er R2. Jeg har nogle moderate stigninger på som den gerne skulle kunne klare med 7-8 vogne. Mine Hj MO èr klarer banen uden problemer med 3-4 vogne. Er der nogen der kan vejlede mig i hvilke der er bedst af de to? Mvh Lennart.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak