Heljan E991 DCC og køreegenskaber/'anmeldelse'

af cm, 22/4 2015, 15:33 (3289 dage siden) @ henho

Hej

Efter alle de knubbede ord, der er kastet efter Heljan i diverse tråde, iler jeg derfor med, at fortælle, at min nysindkøbte E991 kører aldeles fortræffeligt !

I starten knurrede motoren ved lave omdrejninger; men efter 45 minutters tilkøring,
kører ekvipagen perfekt : Roligt igennem en blanding af gamle Peco- og Roco- sporskifter og PIKO A radius 545 :-)

Trækkraften er også OK : 5 Heljan passagervogne (længere er min skyggebanegård ikke)tages selv i skridttempo aldeles overlegent opad helixen.

Belysningen er også et kapitel for sig, for ikke siden Heljans My 1201/2, er der set så kraftigt et lyshav.

Lyden er for så vidt OK; men jeg tænker jo nok, at maskinen på et eller andet tidspunkt kommer forbi René i Odense. Han er jo verdensmester på det punkt :-)

Glædeligt! Og tillykke med den fine maskine - den er virkelig smuk! Jeg tillader mig at antage at du taler om DC (2-skinne) udgaven, idet du omtaler PECO- ROCO- og PIKO-skinner.

Hvis et par 3-skinne kørere har samme positive meldinger om HELJAN's E-maskiner skal jeg helt sikkert have én...

mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak