DSB vagnar

af Johnny Bröndt, 28/6 2017, 23:36 (2495 dage siden)

Finns det modeller av DSB BD i röd design? Roco har den i vinrött och som WRD, men har någon tillverkare levererat en röd/svart BD?

DSB vagnar

af Johnni Christensen @, 29/6 2017, 06:41 (2494 dage siden) @ Johnny Bröndt

Lima har lavet den for en del år siden.
Heljan har den i sortimentet i forskellige udgaver, de burde nok kunne findes som brugt rundt omkring.

Johnni

DSB vagnar

af jhcn, Lystrup/Århus, 29/6 2017, 10:23 (2494 dage siden) @ Johnny Bröndt

Jeg har købt denne hos Hobbykæden
[image]

Det er BD 51 86 82-80 029-8

--
Henrik

DSB vagnar

af Johnny, 30/6 2017, 23:21 (2493 dage siden) @ Svend

Tack Svend!
Jag har dock ett antal Roco B som är 264 mm, HK modellen är ca en cm längre, men det kanske inte märks så mycket.

DSB vagnar

af Johnny, 31/8 2017, 21:51 (2431 dage siden) @ Svend

Jag har försökt att beställa vagnen via deras webshop, men de accepterar bara leverans till Danmark och Norge. De har inte svarat på mail när jag frågar om att leverera till Sverige.

:-|

DSB vagnar

af peterw, 29/6 2017, 11:55 (2494 dage siden) @ Johnny Bröndt

Hej,

Finns det modeller av DSB BD i röd design? Roco har den i vinrött och som WRD, men har någon tillverkare levererat en röd/svart BD?

Som beskrevet har Heljan lavet BD i diverse udførelser - og er formentlig til at skaffe her og der. Afhængig af i hvilken sammenhæng du skal bruge din pakvogn kan du måske også bruge McK's BDg? (Den blev udgivet sidste år og er formentlig stadig på lager en del steder.)

Jeg er dog ikke sikker på at BDg-vognen har været "hinsidan" i internationale tog... :-)

Mvh,
Peter

DSB vagnar

af Svend, 29/6 2017, 12:13 (2494 dage siden) @ peterw

Jeg er dog ikke sikker på at BDg-vognen har været "hinsidan" i internationale tog... :-)

Det har den sikkert ikke.

DSB vagnar

af Johnny, 30/6 2017, 23:25 (2493 dage siden) @ Svend

Jeg er dog ikke sikker på at BDg-vognen har været "hinsidan" i internationale tog... :-)


Det har den sikkert ikke.

Inte till Tyskland via Padborg heller? Varför jag frågar är att min förebild är Nordpilen och jag har läst att det gick både tyska och danska vagnar i det tåget som inte var godkända för internationella tåg.

DSB vagnar

af Svend B J, 3/7 2017, 06:45 (2490 dage siden) @ Johnny

Jeg er dog ikke sikker på at BDg-vognen har været "hinsidan" i internationale tog... :-)


Det har den sikkert ikke.


Inte till Tyskland via Padborg heller? Varför jag frågar är att min förebild är Nordpilen och jag har läst att det gick både tyska och danska vagnar i det tåget som inte var godkända för internationella tåg.

.
Jeg erindrer ikke at have set nogen fotodokumentation for at anvendelse af BDg-vogne (eller ABg og Bg) ved kørsel til udlandet andre steder end over Tønder-Niebüll til Hamburg. Her blev anvendt Bg-vogne. Se foto her.

--
Svend
[image]

DSB vagnar

af Johnny, 4/7 2017, 21:06 (2489 dage siden) @ Svend B J

Jeg erindrer ikke at have set nogen fotodokumentation for at anvendelse af BDg-vogne (eller ABg og Bg) ved kørsel til udlandet andre steder end over Tønder-Niebüll til Hamburg. Her blev anvendt Bg-vogne. Se foto her.


Tack för svaret. Det medför att jag inte kan använda min röda Ag från McK i Nordpilen. Men jag hade tur, idag besökte jag Tog & Tekno i Helsingør och hittade denna ombyggda Rocovagn:
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak