200 kr. for en slæbesko

af Bent Larsen, 12/1 2017, 15:39 (2662 dage siden)

Hej
På Kystbanens hjemmeside er priserne rettet ind efter McKs nye prisstruktur med forskel DC og AC, sådan er vel også hos andre fabrikanter der er forskel på DC og AC.
vh.
Bent Larsen

200 kr. for en slæbesko

af Tonny Brandt Andersen, 12/1 2017, 17:35 (2662 dage siden) @ Bent Larsen

Heljan gjorde det samme. Produktionsomkostningerne følger produktet og påvirker salgsprisen.

Men hvis man bygger en DC model, og derefter laver en til- eller ombygning til AC, er det vel også kun fair, at den der skal bruge en AC betaler for det som det koster at lave en AC.
Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle give ekstra for en DC model, fordi andre skal have ombygget til AC. Min hobby er dyr nok i forvejen, så hvorfor også være sponsor på andres :-)

Avatar

200 kr. for en slæbesko

af Futfar, Kajerød, 12/1 2017, 18:02 (2662 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Selvfølgelig skal du da ikke være sponsor for os 3-lederkørere, det manglede da bare:-). Vi kan selv:-D. For det er vi jo vant til;-).

Men ser man lidt på de reelle omkostninger ved en sådan "ombygning", kan det næppe med et stænk af rimelighed, løbe op i det nævnte beløb. Med mindre man samtidig monterer hjul der er specielt egnede til kørsel på 3-leder spor:-P. For så nærmer prisen sig jo det acceptable;-). Men sidstnævnte har vi stakler vel stadig til gode:-D.

Som jeg nævner i en anden tråd her på forum, er dette dog ikke et problem med McK's modeller.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Avatar

200 kr. for en slæbesko

af Futfar, Kajerød, 12/1 2017, 17:40 (2662 dage siden) @ Bent Larsen

Ja, med mindre den er lavet af platin eller andet kostbart materiale, er det da en hamber pris;-). En tilsvarende længde kan erhverves for 60,- fra ROCO. Som er bedre!

Jeg har gennemgået Kystbanens priser - dog kun for ME-loks - og jeg kan ingen prisforskel finde. Men det er måske ikke dem du henviser til?

--
Med venlig hilsen
Futfar.

200 kr. for en slæbesko

af Bent Larsen, 12/1 2017, 18:51 (2662 dage siden) @ Futfar

Hej
Det er nok først fra Ardelt er er forskellige priser. Jeg forestår ikke den teori om at McK og andre fabrikanter laver et DC lok. først og bagefter et AC, det mest nærliggende må da være at udvikle et DC/AC lok. og så er der fælles omkostninger, og der er ikke nogen der betaler for andre. og så er der lige de 200 kr. til en slæbesko det er ok for mig.
vh.
Bent Larsen

200 kr. for en slæbesko

af peterw, 13/1 2017, 17:37 (2661 dage siden) @ Bent Larsen

Når man tænker på at 3-skinne dekoderen i Ardelt maskinen understøtter Mfx er det faktisk ikke galt at AC-maskinerne bliver 200 kr. dyrere, se f.eks. prisforskellen på LokSound 4 med og uden Mfx her hos SMT modeltog.

Mvh,

Peter

200 kr. for en slæbesko

af Bent Larsen, 13/1 2017, 20:12 (2660 dage siden) @ peterw

Hej
Her skal bruges 1400 dekoder i alt, så er der nok ikke den store pris forskel, men der skal også være til en skål ris til kineseren der skal sætte slæbeskoen på.
vh
Bent Larsen

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen
Pris 225 kr.

Læs mere


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak