Apo-lyn til salg

af Michael @, Hvalsø, 2/9 2016, 17:29 (2794 dage siden)

Hej
Jeg er ved at rydde op i min modeltogssamling (den samler støv).
Så hvis der er nogen der er interesseret i købe dette 5 vogns lyntog er det til salg for 8000 kr.
det er et af de togsæt km text lavede for en del år siden.[image][image][image][image][image]
Jeg Kan kontaktes på tlf 26365544 eller på mail.
mvh
Michael

Apo-lyn til salg

af Josax1978, 2/9 2016, 23:19 (2794 dage siden) @ Michael

Er der indvendig belysning og retningsbestemt lys??

Er den digital?

Er den til 2 skinne eller 3 skinne??

Apo-lyn til salg

af Michael, 3/9 2016, 06:57 (2794 dage siden) @ Josax1978

Hovsa, der manglede selvfølgelig de mest basale oplysninger.

Det er til 2 skinne.
Der er ikke lys i toget.
Det er analogt.
Der er ROCO kortkoblinger mellem vognene.

Mvh
Michael

Apo-lyn til salg

af michael @, hvalsø, 12/9 2016, 19:26 (2784 dage siden) @ Michael

og nej efter adskillige spørgsmål, det er ikke stjålet men købt hos trinbrættet i Aarhus da det eksisterede. blot en info.
mvh Michael

Apo-lyn til salg

af Jan Bøgedal Slundt @, 1/10 2016, 12:37 (2766 dage siden) @ michael

Hej Michael :-)

Hvis du nu ikke kan få kr. 8.000,- for sættet, så vil jeg da gerne byde kr. 5.500,-

mvh.

Jan

Apo-lyn til salg

af UTJ, 1/10 2016, 15:24 (2765 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Er det ikke lidt af et skambud, når prisen er sat ganske meget højere. Du insinuerer jo at sælger er helt vild i sit prisleje:-(
Jeg synes at man skal respektere den pris sælgere ønsker og evt henvende sig i en privat meddelelse.

Apo-lyn til salg

af sorensen_dk, 3/10 2016, 19:06 (2763 dage siden) @ UTJ

Bizart indlæg...hvis udbudsprisen var rigtig, var sættet allerede solgt (hvilket det måske er).

Enhver pris er til forhandling. Ikke mindst hvis ting faldbydes i et åbent forum.

Apo-lyn til salg

af Sune Sørensen, 3/10 2016, 21:10 (2763 dage siden) @ sorensen_dk

Hvad har lyntoget kostet fra ny????

8000 kr. Er sgu mange penge, hvor mange er der egentlig bygget af disse modeller.

Apo-lyn til salg

af tybalt ⌂, Holbæk, 3/10 2016, 23:19 (2763 dage siden) @ Sune Sørensen

Hvad har lyntoget kostet fra ny????

Det blev oprindelig solgt af nogle få forhandlere som 4-vogns sæt for omkring 3700.- med mulighed for at købe den 5. vogn ekstra for små 1000.-
Men det var ikke færdige vogne, sættet bestod af umalede resin "skaller" samt et tilsvarende antal undervogne fra Roco. For at få et færdigt sæt skulle overdelene afgrates, lakeres og tilpasses undervognene samt have monteret vinduer samt litreringer. Så kvaliteten af slutproduktet afhang meget af den enkelte modelbyggers evner.


8000 kr. Er sgu mange penge, hvor mange er der egentlig bygget af disse modeller.

Mange penge, ja, dyrt? Måske! Solgte selv mit "ekstra" 4-vogns sæt for et par år siden for en 4 - 5000.- og køber fandt han havde gjort en god handel.
Hvor mange der blev lavet ved jeg ikke (måske kan Klaus give svaret) men normalt er masteren slidt op efter få hundrede støbninger. Og hvor mange af de solgte sæt der egentlig blev færdigbygget (og ikke ligger og samler støv et sted) er af gode grunde ikke til at sige.

Mvh.
Henk

Apo-lyn til salg

af Bent Larsen, 4/10 2016, 08:58 (2763 dage siden) @ tybalt

Hej
" Hvad har lyntoget kostet fra ny " Det er vel ikke det der er det afgørende, en märklin MY kostede 98 kr. da den kom på marked, det er nok ingen der vil sælge til i dag. Min Long MY kostede 101,50 kr.
vh
Bent Larsen

Apo-lyn til salg

af UTJ, 4/10 2016, 15:26 (2762 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
" Hvad har lyntoget kostet fra ny " Det er vel ikke det der er det afgørende, en märklin MY kostede 98 kr. da den kom på marked, det er nok ingen der vil sælge til i dag. Min Long MY kostede 101,50 kr.
vh
Bent Larsen

Det eneste jeg sådan set mente med mit indlæg er at hvis man vil underbyde en pris, så send en personlig meddelelse. I stedet for at kritisere den udbydte pris foran alt og alle. Det er den måde man kan opnå et bedre køb - ikke ved offentlig fremstilling.

Desuden at underbyde meget kraftigt er virkelig at desavouere udbyder. Men det sker netop ikke i en PM, da det jo bare er en privat henvendelse.

Så byd dog via den lille konvolut eller skriv at du gerne vil have kontaktoplysninger, så kan der komme en god handel ud af det. Husk at brugthandel som al anden handel kun kommer igennem hvis begge parter er tilfredse når den afsluttes. Simpel nyttemaksimering ;-)

Apo-lyn til salg

af Bent Larsen, 4/10 2016, 16:43 (2762 dage siden) @ UTJ

Hej
Jeg er helt enig med dig, det jeg prøvede på at sige med midt indlæg er at hvis sælger mener en given model er x kr. værd i dag, så er det.
vh
Bent Larsen

Apo-lyn til salg

af Lasse St, 4/10 2016, 11:00 (2763 dage siden) @ sorensen_dk


Enhver pris er til forhandling. Ikke mindst hvis ting faldbydes i et åbent forum.

Den regel synes jeg nu ikke at have hørt om før ? Det kommer da helt an på om sælger ønsker at prisen er til forhandling.

Jeg er til tider meget træt af, at der altid skal forhandles om en pris. Det er i min optik noget der hører til på et loppemarked.

Men der er selvfølgelig ingen gældende regler og hvis man som sælger ikke angiver at prisen er fast og ikke til forhandling, så må man naturligvis også forvente, at modtage bud fra interesserede købere. Sådanne bud har man så som sælger heldigvis også lov til at afslå :-)

Apo-lyn til salg

af sorensen_dk, 4/10 2016, 12:34 (2763 dage siden) @ Lasse St

Derfor vil trætte købere med den indstilling, på den lange bane, altid ende med at betale for meget.

Nu kender du også den regel.

Apo-lyn til salg

af Lasse St, 4/10 2016, 13:20 (2763 dage siden) @ sorensen_dk

Derfor vil trætte købere med den indstilling, på den lange bane, altid ende med at betale for meget.

Nu kender du også den regel.

Jeg kan på ingen måde se, at det skulle være en regel :-)
Og defininationen af "at betale for meget" kan jo altid opfattes forskelligt fra person til person.

Men bortset fra dét, så findes der altså også sælgere, som gør alt for at sætte prisen på et fair og attraktivt niveau første gang (som jeg nu også mener, at man bør gøre som sælger).
I disse tilfælde er det enormt trættende hele tiden at blive mødt af købere med "kræmmer mentalitet", som påstår at have set samme vare til en meget lavere pris i 1996 på et marked i en lille tysk landsby tæt på den polske grænse.

Men nu må vi hellere lade være med at stjæle fokus fra den oprindelige tråd og så bare erkende, at folk også har forskellige opfattelser omkring køb og salg. Længere er den vel ikke :-)

God dag :-)

Apo-lyn til salg

af sorensen_dk, 4/10 2016, 17:37 (2762 dage siden) @ Lasse St

Nej, den er ikke længere end at den intelligente køber der bevæger sig ud af komfortzonen i sidste ende står med flere penge på lommen til næste køb. Sådan er verden indrettet uanset om du bryder dig om det eller ej.

Apo-lyn til salg

af michael, 22/10 2016, 08:42 (2745 dage siden) @ Michael

Dette sæt er stadig til salg hvis nogen skulle have interesse i at erhverve det sættes prisen til 6500,- ved en hurtig handel.
mvh Michael

Apo-lyn til salg

af michael, 25/10 2016, 20:38 (2741 dage siden) @ michael

Sættet er solgt.
Mvh Michael:-)

Apo-lyn til salg

af Jan Bøgedal Slundt @, 25/10 2016, 20:41 (2741 dage siden) @ michael

Stort tillykke Michael :-)

Hvad fik du for det..?

mvh.

Jan

Apo-lyn til salg

af UTJ, 26/10 2016, 02:50 (2741 dage siden) @ bygger01
redigeret af UTJ, 26/10 2016, 02:55

Spørg man om det ?

Nej, det gør man ikke, især når man har fisket efter det før. Men til lykke med salget til 'Michael' :-)

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak