Hvad du ønsker...

af Søeborg, 20/12 2015, 15:45 (3055 dage siden)

... kan du bygge selv, må det hedde i dag. Det er nok ikke årets julegave, dertil er tiden forpasset, men det var måske en idé til det nye år - modellen af Odin er nu på skinner:

[image]

Modellen er vel ikke ny, men den var ny for mig, så jeg anskaffede den fluks og samlede Odin ud fra Mikkel Fagerlis fremragende 3-D print (fremstillet i USA):

[image]

Her er så resultatet - og diverse fjel og mnagler skyldes ikke produktet selv, men ene og alene Eders uheldige modelbygger, der alt for ofte knækkede dele af samlesættet.

[image]

Glædelig jul til alle!

Med venlig hilsen,

Søeborg

Hvad du ønsker...

af cm, 20/12 2015, 17:32 (3055 dage siden) @ Søeborg

- og glædelig jul til dig, Søeborg! Tillykke med det fine resultat!

mvh
Chr

--
[image]

Hvad du ønsker...

af Søeborg, 20/12 2015, 18:42 (3055 dage siden) @ cm

Hej CM.


Tak for hilsenen. Jeg glemte at nævnte, at samlesættet kun indeholder maskine + tender, men IKKE hjul, så dem må man selv på jagt efter.

Med venlig hilsen,

Søeborg

Hvad du ønsker...

af langelandsbane, 20/12 2015, 19:40 (3055 dage siden) @ Søeborg

Der kan benyttes hjul fra Piko´s Saxonia sæt. Disse er på lager som reservedele hos Piko selv :-)

Så det er ikke længe man behøver at lede, men de er som sagt ikke incl.

Iøvrigt skal det lyde at det er blevet et rigtig flot resultat du har opnået :)

Med venlige (H)jule hilsner
Mikkel Fagerli

Hvad du ønsker...

af Søeborg, 21/12 2015, 11:02 (3055 dage siden) @ langelandsbane

Endnu en gang tak for de rosende ord. Til oplysning - jeg brugte aksler fra Weinert (nr. 5654). Prisen for fem aksler var næsten den samme som for selve byggesættet... og så mangler jeg stadig nogle mere spinkle drivhjul - dem, jeg benyttede, er fra en Fleischmann P 8.

Med venlig hilsen,

Søeborg

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak