OHJ diesellok. i model

af Ole Stuhr Hansen, 9/12 2015, 21:22 (3066 dage siden) @ ventrikel

Nogle som ved om der er lavet en model af det diesellok som OHJ købte i 1961 af MAK fabrikkerne?

http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=156&lokid=559

DF Modeltog producerede for mange år siden (for Trinbrættet i Aarhus) en lille serie af den MaK-motorvogn, som OHJ havde to eksemplarer af.

Senest har DF Modeltog produceret en model af det MaK-lokomotiv, som OHJ nogle år senere anskaffede to eksemplarer af.

http://www.dfmodeltog.dk/butik/7-df-m---lokomotiver/77-ohj-mak-nr-45/

OHJ diesellok. i model

af Erling Pedersen, 9/12 2015, 22:28 (3066 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

Hejsa.

Ved sidste Legetøjsmarked på Frederiksberg var en som Havde, en resin overdel af MAK motorvognen.

I den gamle udgave, Kalundborg modeljernbane klub har den i den nye form som Resin.

De ved hvilken undervogn som passer.

Selv har jeg OHJ MX med Bn og Bns fra heljan, samt OHJ Daddelæsken fra Dantrain / Ugj.

Hilsen

Erling.

OHJ diesellok. i model

af Jan Bøgedal Slundt @, 9/12 2015, 23:05 (3066 dage siden) @ Erling Pedersen

Hej

Ja, den motorvogn og gerne de 2 vogne som fulgte med ville jeg også gerne ha' :-) der er flere modelbane klubber som har den, men om det er selvbyg eller den fra DF model ved jeg ikke. Men et er sikkert den fås ikke for under kr. 5.000,-

mvh

Jan

OHJ diesellok. i model

af Bent Larsen, 9/12 2015, 23:12 (3066 dage siden) @ Erling Pedersen

Hej
Det er ikke KMJK der har lavet dem, men Modellerne, vi bor også i Kalundborg. Vi har ikke lavet motorvognen i resin kun styrevognen. Det er kun min MO der er en ombygget styrevogn, resultatet er ikke tilfredsstillende, til Mikkels er der brugt en PIKO " slibrnigen " tag, bund og vinduer blev brugt, støbt snude og resten fræset plast. Har det interesse så kontakt Mikkel Elling.
VH
Bent Larsen

OHJ diesellok. i model

af Ottoemil, Rødovre, 20/12 2015, 22:41 (3055 dage siden) @ ventrikel

Den er lavet i model

[image]

[image]

v.h.
Ottoemil

OHJ diesellok. i model

af ventrikel, 20/12 2015, 23:05 (3055 dage siden) @ Ottoemil

Hej.
Hvem har lavet den? DF modeltog måske. Evt til salg?

OHJ diesellok. i model

af Ottoemil, Rødovre, 21/12 2015, 00:19 (3055 dage siden) @ ventrikel

ja, det er en DF-model, og mit eksemplar er ikke til salg.
v.h.
Ottoemil

OHJ diesellok. i model

af ventrikel, 21/12 2015, 08:56 (3055 dage siden) @ Ottoemil

Det var da ellers ærgerligt - men meget forståeligt.
Jeg må have fat i Jørgen fra DF og spørge ham hvor mange af disse lok de lavede. Måske man kan være heldig at få fat i et.
Men tak for foto.

OHJ diesellok. i model

af mikkelelling, 29/12 2015, 13:47 (3047 dage siden) @ ventrikel

Vi kan levere sider mm. I fræset plast. Det er lavet så man kan bruge vinduer og tag fra PIKO´s silberling.

mikkel-elling@mail.dk

Vh. Mikkel

OHJ diesellok. i model

af Morten1, 29/12 2015, 19:58 (3046 dage siden) @ ventrikel

Jørgen fra DF Modeltog har tidligere udtalt at MO-motorvognene fra OHJ nok skal komme på et tidspunkt.

Måske MO-motorvognene fra OHJ er det næste lok-projekt hos DF Modeltog, når OHJ Mak lokomotiverne er udkommet.

Venter også på en MO-motorvogn fra OHJ :-)

OHJ diesellok. i model

af Jan Bøgedal Slundt @, 29/12 2015, 19:29 (3046 dage siden) @ Ottoemil

Hvor er den flot, gid det var min... har du også de 2 vogne som blev købt sammen med de 2 MO..?

mvh.

Jan

OHJ diesellok. i model

af Bent Larsen, 29/12 2015, 20:36 (3046 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Hvis ikke DF laver BL vognene er der den let ( ikke rigtige ) at om male en silberling med 1 kl. i mitten, som jeg har set mange af, men skal den værre korrekt skal der være 2 små vinduer ude i enderne d. v. s. der skal en ny vindues inddeling fra døren og ud til enderne. Sådanne 4 stk. kan Mikkel nok fræse, hvis der er nogen der har mod på at gå i gang med en ombygning. Der kommer til at mangle 4 små vinduer, det kan klares med 4 fræsede vindues rammer, de 2 vinduer er ikke ens i allo rammen, så det bliver den som sådan mere rigtig af. Alternativet er 4 vinduer fra en anden vogn.
vh
Bent Larsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak