Transport af landbrugsmaskiner

af cm, 30/11 2015, 09:47 (3041 dage siden)

Anvendte materialer:

Til stativer m.m. EVERGREEN pinde
Til aftagelig bund: 1 mm balsatræ - bejdset
Vogne: 8 x WIKING No. 88702
Logo "JF" på bestilling fra fra "Skilteskoven"
Har indhentet tilladelse fra "Kongskilde" der nu er ejere af "JF" til gengivelse af logo
Ferrari-rot fra HUMBROL er anvendt til navkapslerne på vognene

Vognene skal gengive "JF"s møgspredervogne "AV3" som er forkortelse for Aflæsservogn 3 tons. Vognene produceredes i et imponerende antal af 85.000 i årene 1958-1979! Altså en cargo der dækker over såvel epoke III som IV.

Som det ses af foto 2 - er den ene bund delt således at også litra TF kan transportere vognene - dog kun 3 stks.

[image]
[image]

mvh
Chr

--
[image]

Avatar

Transport af landbrugsmaskiner

af Futfar, Kajerød, 30/11 2015, 18:00 (3041 dage siden) @ cm

Nydeligt arbejde. Det er vel næppe DSB GODS der, har leveret stativerne og dermed har valgt farver, så det er måske "modelfabrikanten"? Flot er det ihvertfald. Tillykke med de flotte vogne :-).

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Transport af landbrugsmaskiner

af Muncken, 1/12 2015, 16:01 (3040 dage siden) @ cm

Hej Cm

Jeg er overrasket, det er dælme fedt det der! -og helt uden en underlig historie til...

Det er en fed godslast, men jeg syntes du mangler det halve af billedet (Igen). Glæden ved at lave en forbilledlig last såvel til personvogne som godsvogne bliver så meget federe hvis du også lavede vognene forbilledlige. Dvs malede vognene korrekt og patinerede dine ting.

Mvh Muncken

Transport af landbrugsmaskiner

af bygger01, 1/12 2015, 19:28 (3040 dage siden) @ Muncken

Jeg tror på, at man altid skal have for øje ( og det er svært ), at der med modeljernbane ikke er meget der er forkert ........

Her i Dannevang er der for få, der vover og gider arbejdet med at vise frem.

Så man får sikkert flere billedindlæg med lidt mere ros !

Transport af landbrugsmaskiner

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 1/12 2015, 20:25 (3040 dage siden) @ cm

Nydeligt arbejde ;-)

Og det at du selv er tilfreds med det, er også en god del af fornøjelsen.

Mvh
Claus

Transport af landbrugsmaskiner

af Claus Nielsen, 18/12 2015, 15:31 (3023 dage siden) @ cm

Ved ikke meget om normalspor, men jeg kan se du gjort en god indsats. Både på research og byggeri. Dejligt at se landbrugsmateriel på åbne godsvogne - det er altid imponerende. Jeg har et tærskeværk, der ved særlige lejligheder får en tur på en TF (tror jeg det er) i 1:32.
[image]

Og lad os gerne se mere af det du bygger!

Mvh
Claus

Transport af landbrugsmaskiner

af cm, 13/10 2021, 14:59 (897 dage siden) @ cm

[image]

Jeg har købt et antal TAARUP-grønthøstere direkte fra producenten, sammen med en ven. Senere har FRISPORET lanceret disse i varesortimentet. Da jeg fokuserer på SØNDERJYLLAND/SØNDERBORG m.h.t. min modeljernbane; måtte TAARUP-høsterne jo iklædes JF dekaler fra SKILTESKOVEN på bestilling. Jeg antager, at montage af disse "bjørnenegle" ville overskride fritrumsprofilet, når lastet på Kbs-vognene, hvorfor disse medfølger på paller fra FALLER (180904). Blot til inspiration.
mvh
Chr

--
[image]

Transport af landbrugsmaskiner

af Poul Andersen, 13/10 2021, 18:50 (897 dage siden) @ cm

[image]

Jeg har købt et antal TAARUP-grønthøstere direkte fra producenten, sammen med en ven. Senere har FRISPORET lanceret disse i varesortimentet. Da jeg fokuserer på SØNDERJYLLAND/SØNDERBORG m.h.t. min modeljernbane; måtte TAARUP-høsterne jo iklædes JF dekaler fra SKILTESKOVEN på bestilling. Jeg antager, at montage af disse "bjørnenegle" ville overskride fritrumsprofilet, når lastet på Kbs-vognene, hvorfor disse medfølger på paller fra FALLER (180904). Blot til inspiration.
mvh
Chr

Desværre ikke foto af grønthøstere, men JF-vogne, hvis du også får dem i samlingen.
[image]
Poul Andersen:
Gråsten, febr. 2001.

Mvh.
Poul.

Transport af landbrugsmaskiner

af Svend B J, 14/10 2021, 23:52 (896 dage siden) @ cm

Holger Sørensen tog dette billede i Kerteminde i 1965

[image]

--
Svend
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak