HobbyTrade AC - S model

af Ove Bottelet @, 8/9 2015, 21:17 (3161 dage siden)

Kære alle læser af denne, jeg håber at nogen har et bud.
Jeg har en AC-S model fra HobbyTrade, den har kørt rigtigt fint, men stoppede pludselig i sporet, den står og "tikker" det lyder som at der er to tandhjul der står oven på hinanden, det er i hvert fald mit umiddelbart bud, men input ønskes.

HobbyTrade AC - S model

af Sören Dinesen @, Regensburg, 8/9 2015, 22:16 (3161 dage siden) @ Ove Bottelet

Hej Ove
Jeg har ikke en S-Maskine men en D-, der havde jeg ogsä det samme problem! mit bud er at gangtöjet klemmer.

Sören

Regensburg, Tyskland

HobbyTrade AC - S model

af Ove Bottelet @, 9/9 2015, 08:37 (3161 dage siden) @ Sören Dinesen

Hej Sôren

Tak for input, jeg vil give gangtøjet et nærmere eftersyn

Avatar

HobbyTrade AC - S model

af Futfar, Kajerød, 9/9 2015, 17:40 (3160 dage siden) @ Ove Bottelet
redigeret af Futfar, 9/9 2015, 17:50

[image]Min erfaring om problemet, går ikke på at gangtøjet klemmer, nej, det kan være langt værre:
[image]
Ståltandhjulet på gearkassen har "ædt" motorens messing snekkehjul.
Jeg sendte disse billeder til F 2010, og fik omgående en ny motor, samt et sortiment af tynde skiver til justering af motorens højde, uden beregning. Den kører perfekt efter denne justering:-). Men dette blot for at give dig et eksempel på en fejl, hvis det viser sig at det ikke er gangtøjet:-| Held og lykke med din pragtfulde maskine;-).
Jeg står gerne til rådighed for yderligere hjælp, hvis det er det der er galt. Det er ikke helt simpelt at justere højden korrekt;-)

--
Med venlig hilsen
Futfar.

HobbyTrade AC - S model

af Ove Bottelet @, 10/9 2015, 21:19 (3159 dage siden) @ Futfar

Hej Futfar

Jeg har taget "toppen" af og heldigvis var der ikke noget galt med gearkassen, det kan i øvrigt undre mig at fabrikken har monteret messing på plastik og ikke messing på messing eller plastik på plastik, nå der er vel en forklaring.
Jeg har tjekket gangtøjet og opdagede at en "stang" var løsnet, jeg har monteret den igen, hvilket ikke var nemt, og selvfølgelig er den løsnet igen, så nu er spørgsmålet om der er en reparatør/"nørd" der har tjek på dette.

Avatar

HobbyTrade AC - S model

af Futfar, Kajerød, 12/9 2015, 17:52 (3157 dage siden) @ Ove Bottelet

Jeg har gjort mig stor umage for at vise billeder, og tekst, som viser/beskriver, at motorens snekkehjul er fremstillet af messing, samt at gearkassens hjul er af stål. Jeg forstår derfor ikke at du bringer plastikhjul ind i beskrivelsen??? Dem er der ikke nogen af på min udgave???

--
Med venlig hilsen
Futfar.

HobbyTrade AC - S model

af Ove Bottelet @, 13/9 2015, 16:18 (3156 dage siden) @ Futfar

Hej Futfar

Dine fotos er fine og tak for dem, men den model jeg har er monteret med et plastikhjul.., hvorfor ??, nå men det var heldigvis ikke det der var problemet, men jeg vil da holde et nøje øje med det og tror ikke jeg ville have skænket det en tanke hvis det ikke var fordi du omtalte det, så tak for det.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak