Tysk Nordpfeil

af Per Andersen, 23/10 2014, 10:50 (3474 dage siden)

Jeg er igang med at lave et anlæg i størrelse N . Her er det så meningen at jeg vil køre tog som har kørt i Danmark. Nu er jeg kommet til Nordpfeil og leder efter en brugbar spisevogn. Har 3 "Halbspeisewagen" i grøn - rød med Minden - Deutz og skivebremser - tror det er 1. generation af slagsen. Fabrikat ROCO N 24312. Nogen her der har et bedre forslag?

Tysk Nordpfeil

af Svend B J, 23/10 2014, 12:07 (3474 dage siden) @ Per Andersen

Jeg er igang med at lave et anlæg i størrelse N . Her er det så meningen at jeg vil køre tog som har kørt i Danmark. Nu er jeg kommet til Nordpfeil og leder efter en brugbar spisevogn. Har 3 "Halbspeisewagen" i grøn - rød med Minden - Deutz og skivebremser - tror det er 1. generation af slagsen. Fabrikat ROCO N 24312. Nogen her der har et bedre forslag?

Vi har været inde på emnet tidligere
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=33352

Om denne vogn havde klods- eller skivebremser, ved jeg dog ikke noget om.

--
Svend
[image]

Tysk Nordpfeil

af Lars Møller Jensen @, Röbäck Sverige, 24/10 2014, 12:02 (3473 dage siden) @ Svend B J

Hej her er et par billede af Nordpilen på vej sydpå taget i Fredericia april 1973.

[image]

og her loket med de forreste vogne

[image]

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Tysk Nordpfeil

af Lars Møller Jensen @, Röbäck Sverige, 24/10 2014, 12:04 (3473 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Hej igen, undskyld men billederne er fra april 1972. mvh Lars Møller Jensen.

Tysk Nordpfeil

af Per Andersen, 24/10 2014, 14:24 (3473 dage siden) @ Per Andersen

Så har jeg set den bå - røde og den grønne "Halbspeisewagen". Den grønne er nok den vogn der er sværest at få fat i når jeg går en stor bue uden om Lima som i mine øjne virker legetøjsagtig. Tak til jer som har hjulpet mig.

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak