Et besøg hos MiWuLa i Hamborg

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 4/2 2014, 23:28 (3756 dage siden)

De fleste kender utvivlsomt til MiWuLa, ét besøg er langtfra nok. Siden mit sidste besøg, er lufthavnen kommet til, og det må siges at være godt lavet. Alene den er besøget værd, da turen kom forbi i sidste uge. Den var meget imponerende.

Det kan være en god ide at besøge anlægget om formiddagen, hvor der ikke er så mange mennesker. I perioder kan der være rigtig mange besøgende, og så kan det være svært at komme til at se ting, de forskellige steder.

I øvrigt sker der 4000 "kidnapninger" på anlægget om året, som man siger det. Man siger ikke at der bliver stjålet 4000 figurer fra anlægget. Der er godt 11 mio. besøgende om året, og så vidt jeg lige kunne se mig ud af, så var Danmark det land der kom flest besøgende fra, hvilket nok ikke er så mærkeligt.

Det næste projekt man er i gang med er "Italien", med Middelhavsområdet som forbillede, hvor mange tyskere tager på ferie. Her var man i fuld gang med at lave underbygningen.

Lokalerne har efterhånden ikke flere muligheder for at udvide, men man har kig på noget ekstra plads i en tilstødende bygning. Og fremover vil der ikke blive så meget fokus på modeltog, som der efterhånden er masser af, men mere ikke modeltogsrelaterede ting såsom fx lufthavnen er det, eller fx et "utopia". Målet er at blive helt færdig i omkring 2020, men det rykker sig nok.

Mvh
Claus

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak