Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Jan Bøgedal Slundt @, 1/12 2013, 22:44 (3809 dage siden)

Hej igen..igen :-)

Så blev det alligevel (h)jul :-)

DSB litra Bl & Bf kan nu ses på Heljan's hjemmeside... denne lidt 'skæve' vogn som DSB kan havde 20 stk af kan snart fås hos din forhandler :-)

Jeg undrer mig egentlig lidt, hvorfor fik DSB kun 20 stk af denne vogn, det er jo næsten ingenting, hvad var tanken bag denne vogn..?

mvh.

Jan

Avatar

Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 2/12 2013, 01:27 (3809 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

DSB litra Bl & Bf kan nu ses på Heljan's hjemmeside... denne lidt 'skæve' vogn som DSB kan havde 20 stk af kan snart fås hos din forhandler :-)

Damp og teaktræ kan være meget godt - men i mine øjne er litra Bf en top-nyhed!!

Jeg undrer mig egentlig lidt, hvorfor fik DSB kun 20 stk af denne vogn, det er jo næsten ingenting, hvad var tanken bag denne vogn..?

Mon ikke tanken var at transportere mennesker ? ;-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Jan Bøgedal Slundt @, 2/12 2013, 08:54 (3809 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

:-) Jo det var det nok, de fik 10 stk i '59 og 10 stk i '64.. i '64 kommer de første B vogne også... så DSB skifter retning, jeg syntes bare det er en underlig lille samling..

mvh.

Jan

Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Jakob Hestbæk, 2/12 2013, 14:45 (3809 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej igen..igen :-)

Så blev det alligevel (h)jul :-)

DSB litra Bl & Bf kan nu ses på Heljan's hjemmeside... denne lidt 'skæve' vogn som DSB kan havde 20 stk af kan snart fås hos din forhandler :-)

Tjo, hvis snart er 4. kvartal 2014, som jeg læste et andet sted.
575 ,- for en vogn. Hold da op, men jeg ender nok med at købe de to røde alligevel.

Avatar

Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 2/12 2013, 19:23 (3808 dage siden) @ Jakob Hestbæk

575 ,- for en vogn. Hold da op, men jeg ender nok med at købe de to røde alligevel.

Det er et must-have uanset hvad - hellere det end at skulle til at file én ud selv af en (tilstrækkelig stor) plasticklods og famle med penselmaling og decals.
Hvis udførelsen svarer til Heljan's UIC-vogne, så fås den ikke bedre - Heljan's A/AB/B/BD-vogne var/er ganske enkelt spitze! :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

>Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Svend B J, 2/12 2013, 20:53 (3808 dage siden) @ Jakob Hestbæk

575 ,- for en vogn. Hold da op, men jeg ender nok med at købe de to røde alligevel.

Lige inden Dankortterminalen suger ens kort for værdier, løber 1000 tanker igennem ens hoved, herunder det rimelige i at man er ved at bruge nogle hundrede kroner mere end man havde planlagt med, men når først transaktionen er gennemført, har man fået roen tilbage. En time senere har man glemt, hvad man netop er gået igennem og bruger i stedet sin energi på at være glad for sin nyerhvervelse :-) :-)

--
Svend
[image]

>Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Jan Bøgedal Slundt @, 2/12 2013, 23:32 (3808 dage siden) @ Svend B J

Nu håber jeg bare de laver gummivulsterne efter nem normen og ikke i 1:87, så man kan kortkoble dem... De lavede jo en bøf med B vognen :-( jeg har stadig nogle hvor jeg IKKE kan få byttet gummivulsterne.. dårlig service :-(

Gad vide hvad man får for de ekstra penge, 575,- pr. vogn er lige i overkanten.. 450,- var måske mere rimeligt

men..men jeg skal da ha' 2 af hver rød Bf'er, hvis de kan kortkobles...!!!

mvh.

Jan

>Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Tage Crillesen, 3/12 2013, 17:10 (3808 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej Jan
Jeg har slebet gummivulsterne lidt ned med en slibeklods det går fint.
m.v.h. Tage

>Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af UTJ, 3/12 2013, 20:58 (3807 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Gad vide hvad man får for de ekstra penge, 575,- pr. vogn er lige i overkanten.. 450,- var måske mere rimeligt

men..men jeg skal da ha' 2 af hver rød Bf'er, hvis de kan kortkobles...!!!

Hvis du har købt dine vogne fra ny af var der udskiftningsvulster til kunderne. Det er dog mange år siden. Vulsten til Bf bliver identisk med den fladere type, der gør at vognene kan koble efter hensigten.

Der er ikke købetvang og prisen er sat udfra forventet efterspørgsel og produktionsomkostninger. Det er ikke et produkt man kan forvente at blive rig af at producere. Med i omkostningerne er der tre dørvarianter i både sidedøre og endedøre, således at alle epoker er repræsenteret.

>Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af peterw, 4/12 2013, 21:34 (3806 dage siden) @ UTJ

Hej UTJ,

Hvis du har købt dine vogne fra ny af var der udskiftningsvulster til kunderne. Det er dog mange år siden. Vulsten til Bf bliver identisk med den fladere type, der gør at vognene kan koble efter hensigten.

Det er rigtigt nok - vi er stadig bare nogle stykker der ikke nåede at få udskiftningsvulster...

Jeg har selv opfordret Heljan til at "huske at lave nogle nogle ekstra" nu de er i gang i forbindelse med BL/Bf. - Er det også et ønske du kan lokkes til at bringe videre til dem? :-)

Mvh,

Peter

>Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Jan Bøgedal Slundt @, 4/12 2013, 23:56 (3806 dage siden) @ UTJ

Gad vide hvad man får for de ekstra penge, 575,- pr. vogn er lige i overkanten.. 450,- var måske mere rimeligt

men..men jeg skal da ha' 2 af hver rød Bf'er, hvis de kan kortkobles...!!!


Hvis du har købt dine vogne fra ny af var der udskiftningsvulster til kunderne. Det er dog mange år siden. Vulsten til Bf bliver identisk med den fladere type, der gør at vognene kan koble efter hensigten.

Der er ikke købetvang og prisen er sat udfra forventet efterspørgsel og produktionsomkostninger. Det er ikke et produkt man kan forvente at blive rig af at producere. Med i omkostningerne er der tre dørvarianter i både sidedøre og endedøre, således at alle epoker er repræsenteret.

Jeg er helt med på, at man kunne få dem udskiftet, men desværre har mit tog været pakket ned i alt for mange år, så jeg opdagede det ikke før det var for sent, og jeg har desværre ca. 30 vogne med for store gummivulstere :-(

mvh.

Jan

Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Tonny B. Andersen, 5/12 2013, 10:45 (3806 dage siden) @ Jakob Hestbæk

575,- kr. ved vi jo også alle er en vejledende pris. Den vil i løbet af de første par uger kunne fås til 499, og en gang i 2014, vil den findes til 399,- kr. Køber man den ikke på det rette tidspunkt, stiger den igen.
At købe modeltog, er som at handle med aktier - is i maven og slå til :-D

Heljan Bl & Bf.. nu på hjemmesiden :-)

af Denis Petersen, 5/12 2013, 12:27 (3806 dage siden) @ Tonny B. Andersen

Det vil jo bare være og vente lidt også se på heljans side hvad de koster også kigge på RC kongen der vil der jo være prisforskel fra starten så allerede der starter prisforskellen

Denis



Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak