Heljan MX / MY...???

af Jan Bøgedal Slundt @, 21/5 2013, 23:00 (4002 dage siden)

Hej rødder.. :-)

Jeg har haft nogle MX & MY fra Heljan pakket ned i nogle år, da jeg ikke selv har plads til et hjemmeanlæg :-( nu er de så ved at blive gjort klar til at trille lidt på klubanlægget i Næstved.

Klubanlægget er digitalt, så jeg forsøgte at lægge en ESU LokPilot decoder i, og det gik da meget godt indtil jeg skulle ha' overdelen på igen. Den ville bare ikke gå på plads i hakket...!!! flere har prøvet med samme "held"

Er der nogen som har prøvet det samme...???

mvh.

Jan

Avatar

Heljan MX / MY...???

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 21/5 2013, 23:58 (4002 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej Jan

Det er muligt (sandsynligt!), at ledningerne til frontlysene kommer i klemme.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Heljan MX / MY...???

af Jan Bøgedal Slundt @, 23/5 2013, 00:05 (4001 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Jan

Det er muligt (sandsynligt!), at ledningerne til frontlysene kommer i klemme.


Hej Carsten...

Næ, det er nu ikke ledningerne, det er tjekket... men det plexiglas stykke som er de runde "koøjer" langs siden, kommer vist i vejen, der er meget lidt plads :-(

mvh.

Jan

Avatar

Heljan MX / MY...???

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 23/5 2013, 09:58 (4000 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej Jan

Det er muligt (sandsynligt!), at ledningerne til frontlysene kommer i klemme.

Hej Carsten...

Næ, det er nu ikke ledningerne, det er tjekket... men det plexiglas stykke som er de runde "koøjer" langs siden, kommer vist i vejen, der er meget lidt plads :-(

mvh.

Jan

Fino! Så har du jo selv fundet frem til problemet og løsningen - frem med din minisliber eller lignende, og så er problemet løst.
På mine Heljan MY/MX er det ofte ledninger, der kommer i klemme, også dem fra dekoderen - og så kan overdelen sørme heller ikke sidde fast. Men med lidt behändigkeit og nogle gange lidt hexerei (også kaldet tape eller klisterbånd), så plejer det at lykkes.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak