Mobil station 2 Märklin

af Sune, Tønder, 3/5 2013, 14:08 (4020 dage siden)

Jeg har bøvl med at få indkodet tog på min mobil station 2. Jeg følger opskriften i manualen men intet sker.

Nogle der har råd og hjælp??

Mobil station 2 Märklin

af jhcn, Lystrup/Århus, 3/5 2013, 16:31 (4020 dage siden) @ Sune

Jeg har bøvl med at få indkodet tog på min mobil station 2. Jeg følger opskriften i manualen men intet sker.

Nogle der har råd og hjælp??

Hej!

Er det en ledig plads? Det kan godt drille at oprette et nyt lokomotiv hvis alle pladserne er optaget.
Kan du beskrive mere præcist hvad der går galt?

--
Henrik

Mobil station 2 Märklin

af Sune, Tønder, 3/5 2013, 16:41 (4020 dage siden) @ jhcn

Hej

Ja jeg prøver på at indkode et tog manuelt på en ledig plads. Hvis den skal søge så finder den ingen ting. Derefter prøver jeg manuelt at instalere toget. Det vil den heller ikke.

Hvad gør jeg galt??

Mobil station 2 Märklin

af jhcn, Lystrup/Århus, 3/5 2013, 19:35 (4020 dage siden) @ Sune
redigeret af jhcn, 3/5 2013, 19:41

Hej

Ja jeg prøver på at indkode et tog manuelt på en ledig plads. Hvis den skal søge så finder den ingen ting. Derefter prøver jeg manuelt at instalere toget. Det vil den heller ikke.

Hvad gør jeg galt??

Godt spørgsmål :-)

Jeg ville gøre følgende:
Tænd for MS2 og tryk på "Stop" så den ikke lyser rød.
Vælge en tom position - displayet skriver "Intet lokomotiv" (jeg har dansk sprog i min MS2)
Tryk "Shift" + lokomotiv/fast-nøgle ikon. Displayet skriver "Nyt lokomotiv" og jeg kan med den vandrette sorte knapper vælge "Fra lokomotivliste", "Fra database", "Manuel indkodning" og "Hent"
og så tager vi lige en manuel omgang her
Her er tre nye valgmuligheder:
"MM2 museklaver", "MM2 programmérbar" og "DCC"
og her tager vi så lige en omgang med DCC
Så kan jeg indtaste en adresse fra 1 til 10239, man kunne f.eks. vælge 10, og så trykke på den vandrette knap ud for fluebenet. Herefter kan jeg indtaste et lokomotivnavn, trykke ved fluebenet, vælge lokomotivsymbol ved at trykke på en af de venstre knapper.

Og det var det! Hvor går det galt for dig? Vil du hellere have at jeg gennemgår en anden mulighed end manuel og DCC?

Husk forresten at der er 2 måder at slette lokomotiver på MS2. Hvis man vælger "Frigiv lokomotiv", så fylder det stadig på listen (som vistnok ikke kan rumme mere end 12), mens man kan fjerne det helt med "Fjern lokomotiv" som giver adgang til selve listen.

Før jeg opdagede den forskel drillede det med at oprette nye lokomotiver, for selvom der var en ledig plads, var den reelle liste fyldt op.

--
Henrik

Mobil station 2 Märklin

af Sune, Tønder, 4/5 2013, 09:48 (4019 dage siden) @ jhcn

Jeg følger netop den "opskrift" du lige fint skriver her. Men det er som om at tre af mine toge ikke rigtig kommunikerer med mobil stationen.
Og jeg husker altid at de skal stå alene.

Mobil station 2 Märklin

af jhcn, Lystrup/Århus, 4/5 2013, 10:17 (4019 dage siden) @ Sune

Jeg følger netop den "opskrift" du lige fint skriver her. Men det er som om at tre af mine toge ikke rigtig kommunikerer med mobil stationen.
Og jeg husker altid at de skal stå alene.

Hmm...
Jeg tror ikke jeg har forstået dit problem! Det er underordnet om der står lokomotiver på din bane, med mindre du vil bruge din MS2 til at ændre en dekoder.
Jeg troede at du ville oprette et lokomotiv i din MS2, og til det behøver du slet ikke at have adgang til spor og lokomotiv.
Lad os tage fat på problemet på en anden måde - hvilke lokomotiver har du problemer med? Er der Märklin eller en anden fabrikant? Hvilken dekoder er der i lokomotiverne?
Eller den måske nemmeste løsning - bor du i nærheden af Århus :-)

--
Henrik

Mobil station 2 Märklin

af jonas, 3/5 2013, 20:46 (4020 dage siden) @ Sune

har oplevet noget lign. på en tidl. MS2.

prøv at reset den. surt show, men eneste der hjalp for mig. husk også du kun må programmere 1 lok på skinnerne af gangen.

check op på hvilken version af softwaren den kører, såfremt det ikke er den nyeste -> få den opdateret til nyeste hos forhandler.


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak